نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 19:42

جهاد تبیین در تمامی شاخص های اجتماعی باید لحاظ شود

شیراز- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: جهاد تبیین تنها در یک شاخصه خلاصه نمی‌شود بلکه باید از این مولفه در تمامی شاخص های اجتماعی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام پیش از ظهر شبه در همایش سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیان کرد: با نگاهی به تاریخ و نهج‌البلاغه درخواهیم یافت که وقتی امام علی (ع) در صفین در برابر لشکر معاویه قرار گرفت، معاویه قسمت دسترسی به آب را بست. امام خطبه‌ای با این مضمون؛ «دشمن از شما مطالبه جنگ می‌کند و ما نمی‌خواهیم شروع کننده باشیم اما آنها کوتاه نمی‌آیند و از ما مطالبه جنگ و قتال دارند»، خواندند. پس امروز هم نگوییم که برخی مسائل تنها یک دعوای سیاسی است، چرا که در برخی موضوعات مستقیم با دین جنگ می‌کنند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: جامعه اسلامی امروز با شخص یا گروهی دعوا ندارد بلکه این عناد با تمام جامعه کفر است و آنان در تلاش اند تا عقیده و دانش اسلام بجنگند از این رو باید شرایط جنگی در عرصه فرهنگی ایجاد شود.

آیت الله دژکام متذکر شد: جهاد تبیین تنها در یک با دو مؤلفه اجتماعی خلاصه نمی‌شود بلکه جهاد تبیین دارای ابعاد و شاخص‌های متفاوت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و… است از این رو باید در تمامی شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی از جهاد تبیین استفاده شود تا جامعه در مسیر درستی قرار بگیرد.

به گفته او با توجه به جنگ شناختی که دشمن ایجاد کرده است نباید در عرصه‌های فرهنگی غفلت وجود داشته باشد زیرا دشمن می‌خواهد از این طریق به جامعه اسلامی خسران وارد کند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین با بیان اینکه امروز در کلان‌شهر شیراز، شهرداری، استانداری و فرمانداری پای کار مسجد محوری آمده‌اند، تاکید کرد: این جنگ همه جانبه نیاز به مقابله همه جانبه دارد. باید مسئله مسجد محوری را جدی بگیریم و شبانه روز برای تحقق آن تلاش کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1072660

مهمترین اخبار ایران و جهان: