نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 23:17

۸۵ درصد پروژه‌های محرومیت‌زدایی کوچک و زودبازده هستند

زنجان-معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه گفت: ۸۵ درصد پروژه‌های محرومیت‌زدایی کوچک و زودبازده هستند که با هزینه‌های پایین اجرا می‌شود. 

به گزارش خبرنگار، سید ضیاءالدین حزنی شامگاه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره جهادگران استان زنجان اظهار کرد: محرومیت‌زدایی مجموعه اقداماتی است که به منظور دسترسی افراد یا جامعه به حداقل امکانات زندگی فردی یا اجتماعی انجام می‌شود و دسته‌های آنی، فوری و عادی دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۵ درصد پروژه‌های محرومیت‌زدایی کوچک و زودبازده هستند، ابراز کرد: استحکام در ساخت و سازها، توجه به کیفیت و هزینه پایین از مواردی است که در محرومیت‌زدایی به آن توجه می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه بیان کرد: کشاورزی، آب، اشتغال، بهداشت و سلامت، زیرساخت، فرهنگی و امنیت غذایی از محورهایی مهم محرومیت‌زدایی به شمار می‌رود و به دنبال ترویج ازدواج آسان و جلوگیری از طلاق هستیم.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، ایران از نظر ظرفیت‌های طبیعی و انسانی استفاده نشده رتبه اول جهان را دارد، یادآور شد: بر اساس آمارهای جهانی ۷۰ درصد ثروت‌های خدادادی در در ایران قرار دارد و باید با مدیریت صحیح از این منابع استفاده کرد.

سردار حزنی بیکاری، اعتیاد، طلاق و اقتصاد ناکارآمد را از چالش‌های کشور خواند و گفت: در سال‌های اخیر اقتصاد ناکارآمد تأثیر زیادی بر بخش‌های مهم کشور داشته و باید یک مدل اقتصادی کارآمد در کشور ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های قرارگاه سازندگی و محرومیت‎زدایی در راستای برقراری امنیت پایدار و کارآمدی نظام در مناطق دور افتاده، محروم، صعب‌العبور، مرزی و حساس اجرا می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای تشکیل این قرارگاه تاکنون ۸۰۲ طرح عمرانی محرومیت‌زدایی را در زنجان اجرا شده است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۱ هزار و ۵۴۹ طرح غیرعمرانی و در مجموع ۱۲ هزار و ۳۸۱ پروژه عمرانی و غیرعمرانی محرومیت‌زدایی در زنجان اجرا شده است.

سردار حزنی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۵۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده ولی ارزش واقعی هزینه صورت گرفته برای این پروژه‎ها حدود ۶۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1087316

مهمترین اخبار ایران و جهان: