نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 13:15

قالیشویی های استان کرمانشاه زیر ذره بین استاندارد قرار گرفتند

کرمانشاه- مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: قالیشویی های استان کرمانشاه زیر ذره بین استاندارد قرار گرفتند.

مهدی حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه استاندارد در مراکز قالیشویی استان کرمانشاه در آستانه نوروز ۱۴۰۲ و در قالب طرح نظارتی عیدانه آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به آغاز طرح عیدانه استاندارد و با هدف ترویج مسئولیت اجتماعی و پایش مستمر بازار فروش کالاها و خدمات، ارزیابی کیفیت و نظارت بر واحدهای خدماتی قالیشویی از تاریخ ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در دستور کار اجرایی ویژه این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح کارشناسان استاندارد کرمانشاه بر چگونگی عملکرد قالیشویی ها بر اساس چک لیست الزامات استاندارد ملی ایران به شماره ۲۲۷۱ شامل مواردی از قبیل غبارگیری قبل از شستشو، استفاده از شوینده‌های استاندارد مخصوص فرش، اندازه گیری مقدار PH(قلیایی) آب خروجی فرش‌ها پس از پایان شستشو، پرز سوزی و لکه گیری، نظارت کرده و در صورت مشاهده عدم انطباق با استاندارد ملی، اطلاع رسانی به همشهریان صورت خواهد گرفت.

حسین پور ادامه داد: علاوه بر قالیشویی ها، نظارت بر مراکز اقامتی (هتل، هتل آپارتمان و زائرسراها)، مراکز پذیرایی، شهرهای بازی، مراکز فروشگاهی زنجیره‌ای، پایانه‌های مسافربری (فرودگاهی، اتوبوسی و ریلی)، میادین میوه و تره بار و مراکز عرضه شیرینی و آجیل نیز در طرح عیدانه مورد پایش بازرسان اداره کل استاندارد قرار خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف طی شبانه روز از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷ پیگیری و یا شماره تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ به اداره کل استان اطلاع رسانی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097516

مهمترین اخبار ایران و جهان: