نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 21:04

شخصیت امام خمینی (ره) برای نسل جدید تبیین شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تبیین شخصیت امام خمینی (ره) و معرفی ایشان به نسل حاضر و نسل‌های آینده امری ضروری است که باید بدان توجه داشت.

حجت‌الاسلام عبدالله قربانیان، کارشناس مسائل سیاسی و مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به اینکه دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی با توطئه شوم خود درصدد تخریب انقلاب و تحریف راه و رسم امام راحل برآمده‌اند، اظهار کرد: امروز لازم است تا این توطئه شوم را با معرفی شخصیت والای امام راحل و عمل به جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب خنثی کرد.

وی بیان کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد و هم‌زمانی آن با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بهترین فرصت برای بیان ابعاد مختلف این قیام و نقش امام راحل در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل تنها زمانی برای برگزاری مراسمی باشکوه نیست؛ بلکه از آن باید به‌منظور تبیین شخصیت امام خمینی (ره) و معرفی ایشان به نسل حاضر و نسل‌های آینده استفاده کرد.

وی عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) نمونه انسان کامل و شخصیتی جامع است که با اندیشه‌های بلند الهی، مسیر تاریخ را دگرگون کرد و تحول عظیمی در جهان به وجود آورد و همه پایه‌های کنگره‌های کفر، شرک و نفاق را در دنیا متزلزل ساخت.

قربانیان با بیان اینکه با قیام ۱۵ خرداد سال 1342 پایه‌های اصیل انقلاب اسلامی ایران محکم شد و این قیام نشان داد که مردم با روحانیت ارتباطی ناگسستنی دارند و هرگز این ارتباط قطع نخواهد شد، افزود: با حادثه ۱۵ خرداد در سال 1342، جامعه و کشورمان سطح هوشیاری سیاسی آنان افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی عارف واصل بودند، گفت: امام راحل شخصیتی فیلسوف و فقیه و انسانی عارف بود و در دل همه مسلمانان جهان جای گرفتند و نام این شخصیت ارزنده امروز چون خورشید می‌درخشد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ منشأ بیداری ملت شریف ایران و سرآغاز رستاخیز عظیم مردم کشورمان علیه طاغوت زمان به شمار می‌رود که همانند سیلی خروشان ریشه فاسد رژیم پهلوی را متزلزل کرد و بنا به فرموده بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، جایگاه و اهمیت آن همانند عاشورا در نهضت حضرت امام حسین (ع) است.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1259916

مهمترین اخبار ایران و جهان: