نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 21:45

جلسه اضطراری و بحرانی از وزیر کشور درخواست کردیم

گرمی- نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه بحرانی و اضطراری از وزیر کشور درخواست کردیم تا در مورد سیل گرمی و انگوت تدبیری عالمانه بیاندیشند.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اسماعیلی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده گرمی اظهار کرد: مردم در سیل یک ماه اخیر بخش عظیمی از سرمایه زندگی خود را از دست داده و تلفات بی‌شماری را در بخش احشام و همچنین خسارت به اراضی کشاورزی و باغات شاهد هستیم.

وی ضرورت اقدام مؤثر و اورژانسی مسئولان را در جبران برخی از خسارت و تلفات احشام در منطقه یادآور شد و تصریح کرد: هر چند در سیل اخیر در مشگین‌شهر و انگوت کشته و یا مصدومی نداشتیم اما اهالی روستاهای گرمی و انگوت به ویژه «گیلارلو» و «دره‌رود» با خسارت هنگفتی روبه‌رو شدند که ضروری است هر چه سریع‌تر با احصای میزان خسارت وارده، بخشی از این غرامت‌های جبرانی پرداخت شود.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۴۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۳۰۰ هکتار باغات منطقه خسارت عمده و صد درصدی دیدند و در کنار آن تلف شدن احشام و همچنین تأسیسات بخش دامی و صنایع تبدیلی را نیز شاهد هستیم.

اسماعیلی افزود: با اولویت انتظار داریم تا وام پرداختی به کشاورزان امحال شده و در کنار آن مشوق‌هایی برای حمایت از زارعین، باغداران و دامداران منطقه در نظر گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به هیچ وجه مسئولان استانی و کشوری حق بی‌توجهی به این حادثه سیل را ندارند و ما از وزیر کشور درخواست جلسه بحرانی و اضطراری کردیم تا گرمی و انگوت را در اولویت نگاه حمایتی قرار دهند.

اسماعیلی اضافه کرد: بنده به عنوان نماینده مردم پیگیر این موضوع خواهم بود و تا جبران بخشی از خسارت همچنان از طریق مسئولان کشوری موارد و موضوعات را رصد خواهم کرد.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، راهداری و مجموعه‌های خدمات‌رسانی خواست تا به حادثه‌دیدگان و سیل‌زدگان در کوتاه‌ترین زمان خدمات‌رسانی کرده و زیرساخت‌های اولیه را در این مناطق برای معیشت مردم مهیا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188860

مهمترین اخبار ایران و جهان: