نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 21:04

تدارک زیرساخت‌ها در مسیر رشد تولید

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: برای تحقق شعار سال، تدارک زیرساخت‌های مناسب در حال انجام است تا رشد تولید را به شکل مناسب شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر پنجشنبه در نشست با جمعی از فعالان حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی و گردشگری در اردبیل اظهار کرد: سال گذشته برای احداث پست دوم برق منابع خوبی جذب استان شد تا زمینه تأمین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی فراهم آید.

وی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور و سایر منابع برای تکمیل این پست ۶۳ کیلوولت اختصاص یافت تا مراحل اجرایی آن را شاهد باشیم که این مجموعه زیرساختی به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار اردبیل گفت: علاوه بر تأمین برق، گاز مورد نیاز واحدهای صنعتی نیز تأمین شده و از محل اجرای خط دوم انتقال گاز به استان، برای شمال استان نیز تأمین گاز را شاهد خواهیم بود.

عاملی از بهره‌برداری بزرگترین مجموعه سرم‌سازی خصوصی کشور در اردبیل خبر داد و افزود: امیدواریم این مجموعه تولیدی بستر اشتغال مناسب را برای جوانان و فارغ‌التحصیلان بیکار استان فراهم آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز بهره‌برداران از این مجموعه در ماه‌های آینده با ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۵۰ نفر فعالیتشان را آغاز خواهند کرد.

عاملی اضافه کرد: در کنار حمایت از واحدهای نیمه‌تمام و یا راکد در استان، تلاش بر این است تا طرح‌های توسعه‌ای نیز در بخش‌های مختلف به سرانجام رسیده و فرصت اشتغال و رشد تولید بیشتر مهیا شود.

وی از تولید کشنده‌ها توسط مجموعه خودروسازی اردبیل خبر داد و بیان کرد: در کنار تولید مینی‌بوس و عقد قرارداد با وزارت کشور برای تأمین نیاز آنها، تولید کشنده‌ها در این مجموعه مورد حمایت جدی است.

عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با انعقاد قراردادی که میان مجموعه خودروسازی اردبیل و مجموعه‌های مهم تولیدی در کشور رخ داده، انتظار می‌رود تولید کشنده‌ها را برای کامیون‌ها در این مجموعه مهم و اثرگذار شاهد باشیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: تمام تلاش ما در سال «مهار تورم و رشد تولید» بر این است تا در کنار بهبود معیشت مردم، فرصت حمایت از سرمایه‌گذاران به نحوی فراهم آید تا بخش عظیمی از اهداف تولیدی و اقتصادی استان شکل بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146216

مهمترین اخبار ایران و جهان: