نیوز سیتی!
16 شهریور 1402 - 01:04

بیستمین هیئت صلح کردستان در روستای «آساوله» سنندج افتتاح شد

سنندج - هیئت صلح روستای «آساوله» سنندج با حضور معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، بهادر اسدی در مراسم آغاز به کار بیستمین هیأت صلح استان، اظهار داشت: روستای «آساوله» در حاشیه شهر سنندج قرار دارد و دارای جمعیتی در حدود ۱۳ هزار نفر است که متأسفانه از آسیب‌های اجتماعی بسیاری رنج می‌برد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های اصلی ترویج فرهنگ صلح و سازش در قوه قضائیه، راه اندازی دفاتر هیئت‌های صلح است، گفت: با افتتاح این دفتر تاکنون ۲۰ هیئت صلح در مساجد، اماکن مذهبی و ادارات دولتی سطح استان ایجاد شده است.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان ابراز امیدواری کرد با افتتاح این هیئت صلح در روستای آساوله آسیب‌های اجتماعی در این روستا کاهش یابد.

وی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای رفع و رجوع مشکلات حقوقی مردم در کاهش اختلافات بسیار مؤثر است.

اسدی افزود: بر اساس شیوه نامه مصوب، هیأت صلح ۳ نفر عضو دارد که یک نفر از این سه نفر علی البدل است و در سال گذشته بیش از ۳ هزار پرونده توسط صلح یاران این هیئت‌ها، به مصالحه و سازش ختم شده است.

همچنین در این مراسم اعضای هیئت صلح روستای آساوله به بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با نحوه همکاری با ستاد صبر استان پرداختند و ابلاغ صلح یاری خود را از معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان دریافت کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488560

مهمترین اخبار ایران و جهان: