نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 11:15

وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین پیگیر حل مشکل ورود زائران پاکستانی

سخنگو ستاد مرکزی اربعین گفت: وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین در گفتگو با مسئولین عراقی پیگیر حل مشکل ورود زائران پاکستانی که ویزای عراق را ندارند، هستند.

جواد تشکری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت تردد زائران اربعین گفت: تا کنون بیش از ۲ میلیون زائر از کشور خارج شده اند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر هم بعد از شرکت در مراسم اربعین به کشور بازگشته اند.

وی افزود: بیشتر ترددها و ورود و خروج‌های زائرین از پایانه مرزی مهران بوده است.

تشکری درباره وضعیت پارکینگ مرزها گفت: همه پارکینگ‌های مرزهای ۶ گانه گنجایش خودرو دارند و هیچ مشکلی از نظر ظرفیت پارکینگ در مرزها نداریم و زائران نگران تشرف به عراق از مرزها و پیدا کردن جای پارک خودروها نباشند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین بیان داشت: زائران هیچ معطلی در مرزها ندارند و خروج زائران کاملاً روان است، در مرز مهران کمی جمعیت نسبت به بقیه مرزها بیشتر است ولی باز هم الحمدالله تردد روان است و هیچ مشکلی در عبور زائران نداریم.

تشکری در خصوص ورود زائران پاکستانی گفت: زائرین اتباع که ویزای ۲ سر ورود به ایران داشته باشند و این ویزا را از مبدا یعنی کشور خودشان دریافت کرده باشند مشکلی نخواهند داشته باشند. اما کسانی که فقط ویزای ایران را دارند در این روزهای اربعین امکان ورودشان به ایران هم وجود ندارد البته که تعدادی بدون ویزا وارد شدند و در پشت مرزهای عراق باعث ازدحام شده‌اند و دولت عراق هم بدون ویزا اجازه ورود نمی‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: امکان صدور ویزا عراق برای زائران پاکستانی در ایران هم وجود ندارد؛ وزارت کشور و ستاد مرکزی اربعین در گفتگو با مسئولین عراقی در پی این هستند که مشکل حل شود و زائران پاکستانی که مسافت طولانی را طی کردند برای شرکت در مراسم اربعین بتوانند بدون هیچ مشکلی عبور کنند.

وی در پایان گفت: زائرانی پاکستانی که هنوز وارد کشور نشده‌اند فقط به شرط داشتن ویزای کشور ایران و عراق می‌توانند وارد ایران شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1476616

مهمترین اخبار ایران و جهان: