نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 22:37

۴٩٨ زوج نابارور در بوشهر تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در راستای قانون جوانی جمعیت و خانواده، بیمه سلامت خدمات خوبی را برای زوج‌های نابارور در نظر گرفته که در این راستا ۴٩٨ زوج نابارور در استان بوشهر نشان‌دار و تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان بوشهر، داراب بارگاهی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر عصر امروز با اشاره به اینکه ۳۷۰ هزار بوشهری در پوشش رایگان بیمه سلامت قرار دارند اظهار داشت: ۴۶۲ هزار نفر در استان بوشهرتحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این جمعیت معادل ۸۰ درصد در قالب صندوق بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان بیمه شدند.

وی افزود: رایگان شدن پنج دهک درآمدی و کاهش میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه در دهک‌های ۶ تا ۹ یکی از نقاط قوت سازمان بیمه سلامت است که افزایش قابل توجه جمعیت تحت پوشش و امیدافزایی در جامعه را به دنبال دارد.

بارگاهی ادامه داد: علاوه بر دو دهکی که به جمعیت بیمه‌شدگان رایگان اضافه شده، میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش قابل توجهی داشته است؛ به طوری که پرداختی دهک ۶ از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفت از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هشت از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک ۹ از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

این مقام مسؤول بیان کرد: شناسایی افراد فاقد بیمه در طرح پوشش بیمه همگانی از موضوع‌های مهم سازمان بیمه سلامت است که این مهم در استان بوشهر بخوبی محقق شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر تصریح کرد: افراد فاقد بیمه می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش قرار بگیرند و از خدمات درمانی در مراکز دولتی دانشگاهی تا سقف ۹۵ درصد برخوردار شوند.

بارگاهی یادآور شد: مبلغ کل سرانه حق بیمه درمان در سال جاری یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان است که این مبلغ برای سه دهک اول درآمدی جامعه بصورت رایگان بوده و با مصوبه اخیر هیأت وزیران دهک‌های چهار و پنج نیز به صورت خودکار تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند؛ افراد فاقد پوشش بیمه درمان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا از طریق سامانه خدمات شهروندی به نشانی bimehsalamatiranian.ir به صورت غیر‌حضوری نسبت به بیمه خود و اعضای خانواده اقدام کنند.

وی عنوان کرد: در این زمینه تلفن گویای ۱۶۶۶ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات و دریافت نظرات و پیشنهادات هم‌استانی‌ها است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: به منظور افزایش پوشش بیمه ای دارو و پرداخت یارانه سلامت، و همچنین در راستای کاهش پرداختی از جیب مردم برای داروهایی که پیش از این تحت شمول حمایت های بیمه‌ای نبودند، پوشش بیمه‌ای برقرار شد.

بارگاهی افزود: با اجرای طرح دارو یار، ارز اختصاص داده شده به جای پرداخت به شرکت‌های دارویی در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار داده شد تا به مصرف‌کننده نهایی تعلق گیرد و بر این اساس هرچند قیمت دارو افزایش یافت اما این مابه‌التفاوت از سوی بیمه‌ها پرداخت شد، به نحوی که در فاکتور داروخانه‌ها هم مشخص شده تا باعث افزایش پرداختی از جیب مردم نشود.

وی ادامه داد : بیمه سلامت در قالب طرح دارویار سال گذشته ۲۹میلیارد تومان و در سال جاری تاکنون حدود ۱۸ میلیارد تومان به داروخانه‌ها پرداخت کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: طرح خدمت‌رسانی به توان‌خواهان بوشهری که پیش از این تنها در ٩ کد خدمتی انجام می‌شد اکنون به ۵٩ کد افزایش پیدا کرده است.

بارگاهی اظهار کرد: توانخواهان برای دریافت خدمات توانبخشی بیمه‌ای، باید در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شوند و برای دریافت خدمات درمانی و خدمات توانبخشی باید در مرحله اول بیمه شده سازمان بیمه سلامت و تحت پوشش بهزیستی باشند.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت برای توان‌خواهان نشان‌دار شده خدمات قابل توجهی را تحت پوشش قرار داده که در کاهش هزینه‌های درمانی آن‌ها بسیار مؤثر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: ٧٠ درصد تعرفه در بخش دولتی و خصوصی برای توانیابان توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود؛ این افراد تنها ٣٠ درصد هزینه‌ها را پرداخت خواهند کرد که آن هم درصورت حمایت و کمک سازمان بهزیستی شاید به صفر برسد و خدمات توانبخشی برای توانیابان رایگان شود.

بارگاهی افزود: مراکز ارائه دهنده خدمات توانبخشی در استان می توانند با مراجعه به سامانه eservices.ihio.gov.ir/psc اقدام به ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و گذر واژه کرده و پس از بارگذاری مستندات قانونی، درخواست عقد و یا تمدید قرار داد کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در راستای قانون جوانی جمعیت و خانواده، بیمه سلامت خدمات خوبی را برای زوج‌های نابارور در نظر گرفته که در این راستا ۴٩٨ زوج نابارور در استان بوشهر نشان‌دار و تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

بارگاهی بیان کرد: زنان نابارور برای دریافت خدمت ابتدا باید از طریق مراکز بهداشت و درمان و ثبت مشخصات در سامانه سلامت نشان‌دار شوند تا مشمول دریافت خدمات شوند.

وی افزود: در راستای جبران بخشی از هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر با تنها مرکز ناباروری استان قرارداد منعقد کرده و بیمه‌شدگان این سازمان با مراجعه به این مرکز می‌توانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند .

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر همچنین از برخورداری زوجین نابارور از خدمات نازایی و ناباروری سازمان بیمه سلامت ایران با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصدی تعرفه دولتی وعمومی غیر دولتی تا سن ۴۹ سال خبر داد و افزود: بیمه‌شدگان روستایی صندوق بیمه سلامت همگانی در استفاده از خدمات ناباروی معاف از رعایت سیستم ارجاع هستند.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497260

مهمترین اخبار ایران و جهان: