نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 12:49

قیمت خودرو و مسکن کاهشی شد

سخنگوی دولت گفت: طبق گزارش شاخص‌های کلان اقتصادی مرکز آمار ایران نرخ خودرو و خرید و فروش مسکن شیب کاهش قابل قبولی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه امروز با حضور رئیس جمهور گفت: وزیر اقتصاد گزارش خیلی خوبی از پیشرفت تهیه اطلس سرمایه‌گذاری ایران ارائه کرد. این اطلس با همکاری وزارت اقتصاد و دستگاه مختلف در حال نهایی شدن است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری با جوانب قانونی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که نیاز به آن در انتخاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور دارند، وزارت اقتصاد در حال نهایی کردن آن است.

وی افزود: با توجه به اینکه در روزهای ابتدایی ماه جدید هستیم گزارش شاخص‌های کلان اقتصادی مرکز آمار ایران در حوزه‌های کلان اقتصادی به ویژه حوزه نرخ تورم و شکستن قیمت‌ها ارائه شد. گزارش قابل قبول بود به ویژه در حوزه کنترل قیمت کالاها و حوزه مسکن آمارها در مجموع قابل قبول بود. البته در برخی حوزه‌های خدمات و برخی کالاهای خاص مورد انتظار دولت و هدف گذاری دولت نبود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: گزارش اخیر نمایشگر این بود که نرخ خودرو و خرید و فروش مسکن شیب کاهش قابل قبولی داشته است. امیدواریم این نرخ کاهش قیمت مسکن در گذر زمان اثرش را روی اجاره بها داشته باشد.

سخنگوی دولت گفت: در جلسه روز یکشنبه آئین نامه سازماندهی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی داوطلبان و بخش خصوصی در مدیریت بحران به تصویب هیئت وزیران رسید.

در حال تکمیل…

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405060

مهمترین اخبار ایران و جهان: