نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 00:27

آغاز مسابقات بین‌المللی کاراته بابلسر/ حضور ۳۵۰ کاراته‌کا از ۶ کشور

مسابقات کاراته سبک کیوکوشین ساکاموتو قهرمانی بانوان ایران انتخابی تیم ملی روزچهارشنبه به میزبانی مازندران درشهرستان بابلسر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، پیکارهای بین‌المللی کاراته سبک کیوکوشین ساکاموتو، گرامیداشت دهه فجر به میزبانی این شهرستان در حال برگزاری است که در روز نخست مسابقات بین‌المللی کاراته سبک کیوکوشین ساکاموتو بابلسر با رقابت در بخش بانوان شروع به کار کرد.

در این پیکارها ۳۰۰ بانوی کاراته‌کا در ۳۳ وزن و ۵ رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان باهم رقابت خواهند کرد.

در آئین گشایش مسابقات بین‌المللی کاراته سبک کیوکوشین ساکاموتو بابلسر، رجبی رئیس هیات کاراته مازندران، فریدون فیروزی رئیس سبک ساکاموتو کیوکوشین کاراته ایران و خاورمیانه و ملک تبار رئیس اداره ورزش و جوانان بابلسر حضور داشتند.

مسابقات بین المللی کاراته سبک کیوکوشین ساکاموتو بابلسر با حضور کاراته کارهایی از ژاپن، عمان، عراق، افغانستان و  ایران در ۲ بخش بانوان و آقایان در سالن ورزشی سرداران شهید نوبخت برگزار می‌شود.

حسن رجبی رئیس هیات کاراته استان مازندران در حاشیه مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها اظهار کرد: در این مسابقات ۳۰۰ کاراته‌کا از سراسر کشور در ۵ رده سنی در سالن ورزشی سرداران شهید نوبخت شهرستان بابلسر با هم رقابت می‌کنند.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش از برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته سبک کیوکوشین ساکاموتو مردان از روز پنجشنبه ۲۷ بهمن به میزبانی مازندران در شهرستان بابلسر خبر داد و گفت: دراین دوره از مسابقات ۳۵۰ کاراته‌کا از ۶ کشور طی دو روز در سالن ورزشی سردان نوبخت شهرستان بابلسر با هم رقابت می‌کنند.

وی بیان کرد: کاراته‌کاهای شرکت کننده دراین مسابقات از کشورهای ژاپن، عمان، عراق، افغانستان، پاکستان به تعداد ۳۴ ورزشکار هستند.

رئیس هیات کاراته استان مازندران گفت: بیش از ۲۶۰ کاراته‌کا از استان‌های مختلف کشور در این مسابقات حضور خواهند داشت.

به گزارش فارس؛ این پیکارها مدت ۳ روز از ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه برگزار خواهد شد که مبارزات بانوان در روز ۲۶ بهمن و مسابقات آقایان نیز ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه خواهد بود.

پایان پیام/۸۶۰۵۹/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1039717

مهمترین اخبار ایران و جهان: