نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 09:48

مشمولان عفو رهبری در کرمان بیش از پیش‌بینی‌ها هستند/ لزوم نظارت بر بازار شب عید

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پیش‌بینی و برآورد اولیه ما ۳ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول عفو رهبری در استان کرمان بود که امروز از این پیش‌بینی عبور کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۰ اسفندماه‌ در نشست مشترک اعضای شورای قضایی با روسا و دادستان‌های سراسر استان اظهار داشت: پیش‌بینی و برآورد اولیه ما ۳ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول عفو رهبری در استان کرمان بود که امروز از این پیش‌بینی عبور کردیم و ۳ هزار و ۶۹۸ نفر مشمول عفو رهبری قرار گرفتند و این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل مذهبی و فرهنگی یک ضرورت بسیار مهم در زندگی ماست، بیان کرد: در نظام ولایی، ارزشی، دینی و اسلامی زندگی می‌کنیم و اگر به مسائل فرهنگی، دینی و اعتقادی بی‌توجه باشیم اثر منفی در کار ما دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان کرمان برگزار می‌شود و این سنت حسنه سابقه ۲۵ ساله در کشور دارد.

حمیدی با بیان اینکه جمع بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان با کمک خیران و پیگیری‌های ستاد دیه آزاد شده‌اند، ابراز کرد: این زندانیان به علت بدهی مالی و بدون انجام جرم در زندان‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از شهرستان‌های تابعه استان کرمان ظرفیت‌های خوبی دارند که می‌توان آن را برای برگزاری جشن‌های گلریزان به‌کار گرفت و میزان مشارکت خیران و مردم در این جشن را افزایش داد.

این مقام ارشد قضایی از عفو اخیر مقام معظم رهبری به‌عنوان تدبیری هوشمندانه نام برد و از دید پدرانه ایشان با محکومان و متهمان قدردانی کرد و این عفو را بی‌سابقه خواند و افزود: در کشور ۸۰ هزار نفر از زندانیان مشمول عفو رهبری شدند و این عفو برای دستگیرشدگان در اغتشاشات اخیر هم شد و برای نخستین بار نگاه رافت‌آمیز و پدرانه رهبری شامل حتی متهمانی شد که به پرونده قضایی آنها رسیدگی نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: کرمان جزو استان‌هایی‌ست که تعداد زیادی از زندان آزاد شدند و برآورد ما این بود که شاید ۴۰ درصد مشمولان عفو آزاد شوند اما بیش از ۵۰ درصد از زندان‌های استان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به استقبال مردم از بازار در شب عید اظهار کرد: نظارت کامل بر بازارهای سراسر استان کرمان در روزهای پایان سال اعمال شود.

حمیدی از گرانی‌ها سخن به‌میان آورد و ابزار داشت: ما دنبال مقابله با گران‌فروشی در بازار هستیم تا مردم احساس ناامنی در بازار نکنند.

وی یادآور شد: کشیک نوروزی برای دستگاه قضایی پیش‌بینی شده است و باید به نحوی عمل شود که خدمت‌رسانی به مردم در ایام نوروز خدشه‌دار نشود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم پیشگیری از تصرف اراضی ملی اضافه کرد: اگر در این زمینه پیشگیری نکنیم، خسارت‌های سنگینی را باید پرداخت کنیم.

حمیدی خواستار گزارش کوچکترین تصرف در اراضی ملی و رسیدگی به تصرفات در خارج از نوبت شد و بیان داشت: دادستان‌ها برای رفع تصرف اراضی ملی از اختیارات خود استفاده کنند زیرا تعطیلات نوروزی و همچنین آغاز کشاورزی‌ها موجب افزایش تصرف اراضی ملی می‌شود.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1085517

مهمترین اخبار ایران و جهان: