نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 20:06

ساماندهی کوچ بهاره عشایر استان سمنان/ ضرورت تامین علوفه

سمنان- مدیرکل منابع منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ساماندهی کوچ عشایر در مراتع طبیعی استان خبر داد و گفت: یکی از مباحث مهم در این کوچ، تامین علوفه مورد نیاز عشایر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر مرادی حقیقی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست برنامه‌ریزی برای کوچ عشایر استان سمنان به میزبانی منابع طبیعی ضمن اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی کوچ به مثابه یک ضرورت تاکید کرد: کنترل و رعایت ظرفیت چرای دام از جمله مهمترین مسائل در کوچ عشایر است.

وی زمان ورود و خروج دام به مراتع استان به ویژه نزدیک بودن زمان کوچ عشایر را نیز با اهمیت دانست و تصریح کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی در تأمین به موقع نهاده‌های دامی در فاصله زمانی بهره برداری از مراتع قشلاقی تا زمان ورود به مراتع ییلاقی دارای اهمیت است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خواستار تنظیم تقویم کوچ و استفاده از ظرفیت‌های انجمن‌های صنفی مرتع داران و اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری و منابع طبیعی شد.

کمال طاهریان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز در این نشست ضمن اشاره به موضوع کاهش بارندگی استان و خشکسالی پیش رو در ابتدای کوچ عشایر، گفت: موضوع تأمین نهاده‌های دامی با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش مهر، برنامه ریزی کوچ عشایر متناسب با اقلیم و اهمیت حفظ پوشش گیاهی و آب و خاک برگزاری کارگروه استانی ساماندهی کوچ عشایر استان سمنان از اولویت‌های این نشست بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1096561

مهمترین اخبار ایران و جهان: