نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 18:21

صلح در منطقه تنها با حل و فصل مسئله فلسطین امکان پذیر است

شاه اردن تاکید کرد که در صورتی صلح و ثبات در منطقه محقق خواهد شد که مسئله فلسطین حل و فصل شود.

به گزراش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالله دوم شاه اردن در کنفرانس «قدس، پایداری و توسعه» در قاهره عنوان کرد که منطقه در صورت حل نشدن مسئله فلسطین نمی تواند از صلح و ثبات برخوردار باشد.

وی طی اظهاراتی در این کنفرانس که در مقر اتحادیه عرب برگزار شد، اظهار داشت: محور نشست امروز ما با وجدان عرب‌ها مرتبط است؛ چرا که قدس قبله نخست مسلمانان است.

عبدالله دوم ادامه داد: حفظ فرصت‌ های صلح بر اساس راه حل دو دولتی مستلزم توقف تمام تجاوز ها و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مسجد الاقصی است.

شاه اردن بار دیگر با تاکید بر حمایت کشورش از ملت فلسطین، ادامه داد: از جامعه بین ‌المللی می ‌خواهیم که با ایجاد یک کشور مستقل، دارای حاکمیت و پایدار فلسطینی به مرکزیت «بیت المقدس»، حقوق و خواسته عادلانه و مشروع فلسطینیان را برآورده کند.

وی گفت: تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی فرصت دستیابی به صلح را از بین می‌ برد؛ چرا که تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی موجود، پیامدهای منفی بر امنیت و ثبات کل منطقه خواهد داشت.

عبدالله دوم افزود: اردن همچنان تمام تلاش خود را برای حفاظت و مراقبت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در بیت المقدس و ادامه پروژه‌های تعمیر و نگهداری و بازسازی در مسجد الاقصی به کار می ‌گیرد.

گفتنی است، کنفرانس حمایت از قدس با عنوان «قدس، پایداری و توسعه» با حضور شخصیت‌ های عربی و مشارکت سازمان‌ ها و نهادهای بین المللی امروز یکشنبه در قاهره برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1034617

مهمترین اخبار ایران و جهان: