نیوز سیتی!
27 شهریور 1402 - 11:35

انجام ۳۹ ماموریت اورژانس هوایی به مناطق صعب‌العبور کردستان

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹ ماموریت اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مناطق دورافتاده یا صعب‌العبور برای نجات جان بیماران و مصدومان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین جعفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: در طول سالجاری ۳۹ مأموریت موفق اورژانس هوایی دانشگاه برای نجات جان بیماران و مصدومان به ثبت رسیده است.

به گفته وی،  ۱۵ مورد از این ماموریت‌ها مربوط به مصدومان ترافیکی، 8 مورد  مصدومان غیرترافیکی،  ۳ مورد بیمار سکته مغزی، 2 مورد بیمار قلبی تنفسی، 7 مورد برای انتقال مادران باردار و چهار مورد برای انتقال سایر موارد به مراکز درمانی تخصصی‌تر بوده است.

هزینه یک میلیارد ریالی هر بار پرواز بالگرد

وی تصریح کرد: هر پرواز بالگرد اورژانس با توجه به نوع مأموریت، حداقل یک‌میلیارد ریال هزینه دارد که به صورت کاملاً رایگان برای نجات جان مصدومان یا بیماران انجام می‌گیرد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ پَد استاندارد بالگرد در این دانشگاه وجود دارد که ۳  پد آن مربوط به سنندج و شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان، قروه، اورامان و بیجار نیز هر کدام یک پَد دارند.

جعفری گفت: پَد سقز هنوز به صورت کامل آماده نیست و در مرحله اجرا و آماده‌سازی قرار دارد و در حال حاضر در سقز از پد پادگان ارتش، در شهرهای کامیاران، دیواندره و سروآباد از استادیوم فوتبال و در شهرهای دهگلان و حسین‌آباد از محوطه حیاط بیمارستان و درمانگاه برای نشست و برخاست بالگرد اورژانس استفاده می‌شود.

وی در پایان اذعان کرد: پرواز بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی برای نجات جان بیماران و مصدومان در شرایط خاص مانند جابجایی مادران باردار پرخطر، بیماران با شرایط حاد خاص، حوادث در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر و تصادفات انجام می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1502061

مهمترین اخبار ایران و جهان: