نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 15:26

مدارس آغازگر تفکرات تحول‌آفرین هستند

زنجان-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: مدارس و دانشگاه‌ها آغازگر تفکرات تحول‌آفرین و پیشرفت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد شعاعی ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح مدرسه ۸ کلاسه شهدای دیزج‌آباد، اظهار کرد: از ۴۴ سال پیش تا کنون حرکت جمهوری اسلامی روبه جلو بوده و این پیشرفت را در همه حوزه‌ها حس کرده‌ایم؛ اگرچه گاهی این حرکت کند شده اما متوقف نشده است.

وی با اشاره به اینکه مدارس و دانشگاه‌ها آغازگر تفکرات تحول‌آفرین و پیشرفت هستند، ابراز کرد: حوزه آموزش و پرورش در کنار هم یکی از دغدغه‌های مهم در کشور است؛ تربیت نیروی انسانی در آینده ایران اسلامی موثر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان به ساخت و نوسازی مدارس با توجه به نیازهای آموزش تأکید کرد و گفت: پروژه‌های متعددی در سطح استان در دستور کار قرار دارد تا فضای آموزشی مناسبی در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی نقش آموزش و پرورش در اعتلای مسیر حرکتی کشور را تاثیرگذار دانست و افزود: مقوله پرورش دانش‌آموزان در کنار آمئزش مباحث علمی اهمیت بسیاری دارد و معلمان علیرغم همه مشکلات وظیفه خطیری در این امر برعهده دارند.

شعاعی با اشاره به نقش معلمان در تربیت و انسان‌سازی بیان کرد: معلمان در کنار خانواده عامل مهم تربیت هستند و باید برای تربیت نسل‌های جدید با توجه به تغییر ذائقه آن‌ها اهتمام، حساسیت و خلاقیت زیادی در این حوزه به خرج دهیم.

وی با تاکید بر نگاه دلسوزانه به مسائل تربیتی و بهره‌گیری از متد و اطلاعات روز برای مسئله آموزش و پرورش عنوان کرد: قطعاً اگر این فعالیت و حمایت‌ها بیشتر شود شاهد مسیر ترقی و اعتلای ایران اسلامی خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه انقلاب بر اساس موازین اسلامی پایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: در این مدت ۴۰ ساله پیشرفت‌هایی داشتیم که در مخیله دشمنان نمی‌گنجید و نظام سلطه تصور این را نداشت که ما بتوانیم هواپیمای جنگنده روز دنیا را داشته باشیم.

وی ادامه داد: نه تنها در حوزه نظامی بلکه در ابعاد علمی مثل نانو تکنولوژی، پزشکی و… در رتبه‌های برتر جهانی هستیم و باید تلاش کنیم تا در حوزه‌هایی که به نسبت جلو نیستیم هم پیشرفت داشته باشیم.

شعاعی با اشاره به اینکه حرکت رو به جلو و قوی ملزم به رعایت شروطی اعم حرکت جمعی، با نظم و برنامه و همراهی مردم است، تصریح کرد: از شکست و کندی‌ها باید درس بگیرم و مغرور به شتاب و حرکت‌ها نیز نشویم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1015117

مهمترین اخبار ایران و جهان: