نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 17:26

تداوم سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی همچنان تا روز چهارشنبه به فعالیت خود در برخی نواحی اردبیل ادامه دارد.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی که از اواخر روز شنبه به استان نفوذ کرده است، همچنان تا روز چهارشنبه به فعالیت خود در برخی نواحی به ویژه نوار شرقی و شمالی استان ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه تا عصر امروز تغییر قابل ملاحظه‌ای در شدت سامانه بارشی ایجاد نخواهد شد، گفت: از امشب شدت ناپایداری‌ها در غالب مناطق استان کاسته می‌شود اما مجدداً طی روز چهارشنبه در مناطق شرقی و شمالی استان شاهد تقویت ناپایداری‌ها و بارش‌ها خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به استقرار هوای کاملاً سرد و زمستانی و یخبندان به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان تا روز شنبه هفته آینده بیان کرد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود که هشدارهای هواشناسی سطح نارنجی شماره ۴۱ و ۴۲ استان اردبیل را مورد توجه قرار دهند.

محمدی با بیان اینکه احتمال یخبندان، کاهش دید افقی و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر دور از انتظار نیست، افزود: لازم است تا اطلاع ثانوی کوهنوردان بومی و غیربومی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 965817

مهمترین اخبار ایران و جهان: