نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 22:16

نوجوانان مهابادی در جشنواره نقاشی سرزمین افسانه‌ها خوش درخشیدند

ارومیه - مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ مهاباد گفت: نوجوانان این شهرستان در جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» در کشور چین صاحب ۲ عنوان برگزیده شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیدا نصرتی در این زمینه اظهار کرد: اعلام نظر داوران جشنواره آثار نقاشی «دیانا قلیانی» ۱۴ ساله و «معصومه سبحانی» ۱۶ ساله هر ۲ از مرکز شماره ۲ مهاباد عنوان برگزیده بخش نوجوان این جشنواره را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره نقاشی در ۲ گروه سنی هفت تا ۱۱ سال (کودک) و ۱۲ تا ۱۶ سال (نوجوان) برگزار شد، افزود: در بخش کودک این جشنواره، نقاشی عسل خدایاری ۹ ساله از مرکز ماکو نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ مهاباد گفت: آثار نقاشی «ارسلان اسکندری» هفت ساله از مرکز ماکو، «سونیا خورشیدی» ۱۳ ساله از مرکز شماره ۲ مهاباد و «ازل دبیریان» ۱۶ ساله از مرکز خوی هم به بخش نمایشگاه جشنواره «سرزمین افسانه‌ها» راه یافتند.

وی اضافه کرد: محورهای موضوعی فراخوان جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها»، خانه‌ها و خیابان‌های چین، طبیعت و زیبایی‌های چین، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری چین، آداب و رسوم و فرهنگ چین، افسانه‌های چینی، اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و چین بود.

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت چین در سال‌جاری و با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی و همدلی، جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» برگزار شد تا کودکان و نوجوانان ایرانی با زبان مشترک نقاشی، زیبایی‌های کشوری را که فرسنگ‌ها دورتر از ایران است به تصویر بکشند.

در نمایشگاه جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» در مجموع ۷۰ اثر شامل ۲۲ اثر برگزیده و شایسته تقدیر و ۴۸ اثر منتخب دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942961

مهمترین اخبار ایران و جهان: