نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 23:41

مجلس شورای عمان رابطه با رژیم صهیونیستی را جرم انگاری کرد

نایب رئیس مجلس شورای عمان خبر داد که نمایندگان این مجلس، گستره تحریم رژیم صهیونیستی را بیشتر کردند تا هر گونه تعامل با این رژیم، به هر نحوی که باشد، مشمول جرم‌انگاری خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مجلس شورای سلطنت عمان امروز دوشنبه لایحه اصلاح ماده ۱ قانون تحریم رژیم صهیونیستی را برای تکمیل مراحل اجرایی، به کمیته قانونگذاری و حقوقی ارجاع داد.

خبرگزاری «واف» به نقل از  یعقوب الحارثی، نایب رئیس مجلس شورای عمان گزارش داد، این پیشنهاد، گستره تحریم (قطع رابطه) که ماده مذکور بر آن تأکید دارد را گسترش می‌دهد و باعث می‌شود که دامنه جرم‌انگاری و تحریم این رژیم گسترش پیدا کند.

الحارثی همچنین گفت که این قانون به صورت کنونی، هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی را ممنوع می‌کند؛ چه این ارتباط از سوی افراد باشد یا اشخاص حقوقی.

به گفته این نماینده عمانی، اعضای مجلس شورای این کشور که این درخواست را مطرح کرده بودند، پیگیر تغییرات هستند؛ چه این تغییرات در سطح فنی و فرهنگی باشد یا اقتصادی و ورزشی. لذا تغییرات بیشتری را پیشنهاد کردند که شامل قطع روابط اقتصادی، ورزشی و فرهنگی و منع تعامل به هر نحوی با این رژیم باشد؛ چه این تعامل واقعی باشد یا مجازی.

عمان از جمله نخستین کشورهای عربی است که قانون مخصوص تحریم رژیم صهیونیستی را صادر کرد. سلطان قابوس پادشاه فقید این کشور، فرمان پادشاهی شماره ۹/۷۲ را درباره  تحریم رژیم صهیونیستی صادر کرده بود.

در همین ارتباط، رسانه‌های رژیم صهیونیستی مهر ماه گذشته از لغو بیش از ده پرواز به هند به دلیل مخالفت عمان با عبور هواپیماهای صهیونیستی از آسمان این کشور خبر دادند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 937161

مهمترین اخبار ایران و جهان: