نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 22:52

فائو: اهالی غزه در آستانه قحطی قرار دارند

فائو روز دوشنبه از وضعیت وخیم غذایی اهالی غزه و ناامنی شدید غذایی به واسطه حملات رژیم اسرائیل خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فائو (سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد) روز دوشنبه اعلام کرد که با ادامه حملات اسرائیل، اهالی غزه  در آستانه قحطی قرار دارند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» فائو اعلام کرد که ۵۵۰۰۰۰ نفر در غزه اینک با ناامنی غذایی روبرو هستند.

«بث بچدول» معاون فائو گفت:«وضعیت بی سابقه‌ای در غزه از ناامنی غذایی شدید، گرسنگی و شرایط نزدیک به قحطی وجود دارد.»

او گفت: «هر روز شاهد افراد بیشتری هستیم که در آستانه قحطی قرار می‌گیرند.»

معاون فائو افزود که تمام ۲.۲ میلیون نفر در غزه در سه گروه اصلی گرسنگی قرار دارند، از سطح سه که یک وضعیت «اضطراری» در نظر گرفته می شود تا سطح پنج که «فاجعه» است.

او گفت: «حیوانات و همچنین زیرساخت‌ها برای تولید محصولات ویژه عملاً نابود شده‌اند.»

به گفته مقام‌های بخش بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن حکم دیوان بین المللی دادگستری لاهه  همچنان به حملات خود به نوار غزه ادامه می دهد. حملاتی که به موجب آن دست کم ۲۸ هزار و ۱۷۶ نفر فلسطینی که اکثرا زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۶۷ هزار و ۷۸۴ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

طبق اعلام سازمان ملل، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی ۸۵ درصد از جمعیت غزه به دلیل کمبود شدید غذا، آب آشامیدنی و دارو آواره شده‌اند و حدود ۶۰ درصد از زیر ساخت‌های غزه نیز آسیب دیده و ویران شده است.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز (۲۳ بهمن) در ۱۲۹ روز از جنگ در این باریکه، از افزایش تعداد شهدا به ۲۸۶۴۰ نفر خبر داد.

به گفته او، همچنین ۶۷۹۸۴ نفر نیز زخمی شده‌اند و هزاران پیکر شهدا نیز همچنان زیر آوار‌ ساختمان‌ها مانده و امکان دسترسی نیروهای امدادی به آن‌ها وجود ندارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1669517

مهمترین اخبار ایران و جهان: