نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 15:26

طعنه متحد ارشد پوتین به رئیس جمهور آمریکا

متحد ارشد رئیس جمهور روسیه احتمال وقوع یک جنگ داخلی مخرب در ایالات متحده را بر سر بن‌بست مرزی تگزاس قوی خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه در اظهاراتی به دولت بایدن بابت تشدید بن‌بست و اختلافات مرزی با فرماندار تگزاس طعنه زد و وقوع یک جنگ داخلی مخرب در آمریکا را بر سر این موضوع محتمل دانست.

مدودف به عنوان رئیس جمهور سابق روسیه و متحد ارشد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور کنونی این کشور، دولت بایدن را در باب موضوع بحران مرزی تگزاس مورد انتقاد قرار داده و از در راه بودن جنگ داخلی گسترده تحت تاثیر این بحران خبر داد.  

مدودف در پستی منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر) بایدن را «پیرمرد سالخورده» خطاب کرده و از وی به دلیل تعداد بالای مهاجرانی که در دوران ریاست‌جمهوری وی سعی در عبور از مرزهای جنوبی این کشور به داخل ایالات متحده را داشته‌اند، انتقاد کرد.

اظهارات وی علیه بایدن در حالی مطرح می‌شود که اختلاف میان فرماندار تگزاس و دولت فدرال بر سر استفاده از موانعی مانند سیم خاردار جهت جلوگیری از ورود مهاجران به کشور تشدید شده است و دولت آمریکا این اقدام را مانعی بر سر راه فعالیت ماموران گشت مرزی عنوان کرده است.

مدودف پیش‌بینی جدا شدن تگزاس از ایالات متحده آمریکا و به عنوان یک جمهوری مستقل را مطرح کرده است و در حمایت از ادعای مطرح‌شده‌اش به سخنان «مارجوری تیلور گرین» نماینده ایالت جورجیا استناد کرده است که تحت تاثیر موضوع مهاجرت از شکل‌گیری یک ایده تحت عنوان «طلاق ملی» بین ایالت‌های آبی و قرمز آمریکا صحبت و از تحقق آن حمایت کرده بود.

متحد ارشد پوتین وضیت پیش‌آمده تحت تاثیر بحران مرزی در آمریکا و تشدید اختلافات درونی بر سر این موضوع را نمونه واضح دیگری از ضعیف‌شدن قدرت هژمونی آمریکا توصیف کرده است و عنوان کرده که این روند تضعیف قدرت از درون اتفاق می‌افتد و نتیجه اقدامات خود آمریکایی‌هاست.

مدودف بارها از ایالات متحده به دلیل حمایت «کورکورانه» از اوکراین انتقاد کرده است و به دولت بایدن بابت سیاست‌های ضد روسی‌اش در این جنگ حمله کرده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654561

مهمترین اخبار ایران و جهان: