نیوز سیتی!
27 بهمن 1402 - 13:30

جدیدترین اخبار از بارش‌های سیل‌‌آسا در لرستان| طغیان رودخانه‌ها در معمولان/ گردنۀ پای آستان مسدود شد

بارش‌های سیل‌آسا در لرستان طغیان رودخانه‌ها و آبشارهای فصلی را در مناطق جنوبی این استان به‌دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سامانۀ بارشی جدید که از شامگاه چهارشنبه به لرستان وارد شده‌ است، تمام مناطق این استان را تحت‌تأثیر قرار داده‌ است.

هواشناسی لرستان احتمال بارش‌های 120 میلی‌متری را در برخی از مناطق به‌ویژه در پاعلم، جنوب خرم‌آباد و مناطقی از سپیددشت و شول‌آباد پیش‌بینی کرده‌ است.

بارش‌ها در مناطق جنوبی، جنوب شرق و غرب لرستان از شدت بیشتری برخوردار است و رودخانۀ فصلی دره‌شور در روستای چم‌مهر در طی بارش 103 میلی‌متری طغیان کرده‌ است.

هواشناسی هشدار شدت بارش‌ها را در حالی برای جنوب لرستان صادر کرده‌ که راه‌ها و پل‌های تخریب‌ شدۀ سیل 1398 در پلدختر هنوز موقت است و 160 دستگاه پل در راه‌های لرستان در آستانۀ تخریب است.

ستاد مدیریت بحران لرستان با اعلام هشدار هواشناسی به‌ حالت آماده‌باش درآمده‌ و مرخصی مدیران دستگاه‌های اجرایی و امدادی این استان لغو شده‌است.

گردنۀ پای آستان مسدود شد

روح‌االله مهدی‌پور، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به بارش شدید باران در محور پای آستان بیان کرد: این محور به‌دلیل ریزش‌ کوه بنا به اعلام ستاد مدیریت بحران تا اطلاع ثانوی ساعت مسدود شده است.

او با اشاره به تعیین مسیر جایگزین برای گردنه پای آستان افزود: مسیر جایگزین این گردنه، مسیر کونانی است و اهالی بخش طرهان می‌توانند از محور کدکن ـ خسروآباد ـ کونانی ـ کوهدشت تردد کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کوهدشت عنوان کرد:  اکیپ‌های راهداری در سطح محورهای این شهرستان در حال آماده‌باش هستند و  تردد روان در محورهای اصلی و فرعی کوهدشت برقرار است.

انتهای پیام/ 644

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1671517

مهمترین اخبار ایران و جهان: