نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 11:00

۶۷ درصد روستاهای استان کرمان مقاوم‌سازی شده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به وجود بیش از ۵ هزار روستای دارای سکنه در استان، گفت: ۶۷ درصد روستاهای استان کرمان مقاوم‌سازی شده است که از میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی محمدی صبح امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در سالن شهید مرتضوی برگزار شد، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: 59 روز بعد از پیروزی انقلاب، بنیاد مسکن به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد تا به امر خانه‌سازی در روستاها کمک شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 929 روستا در استان کرمان طرح هادی دارند که از این تعداد 880 روستا در این دولت از این طرح بهره‌مند شدند، گفت: طرح هادی 129 روستا نیز در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه امروز در بسیاری از روستاهای استان، زمین چمن مصنوعی احداث شده است، بیان کرد: طرح گردشگری مذهبی در استان کرمان در حال اجرا است و روستای قنات ملک به‌عنوان روستای زادگاه شهید سلیمانی به‌عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه 5 هزار و 638 روستای دارای سکنه در سطح استان کرمان وجود دارد که از این تعداد در 2 هزار و 800 روستای بالای 20 خانوار، جمعیت زندگی می‌کند، ادامه داد: 67 درصد روستاهای استان کرمان مقاوم‌سازی شده است که از میانگین کشوری بیشتر است.

محمدی با اشاره به اینکه در دو ماهه اخیر وام 200 میلیونی ساخت مسکن در روستاها به 350 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، افزود: 22 هزار واحد مسکونی سهمیه استان کرمان برای ساخت در روستاها اختصاص داده شده است.

311 روستای استان کرمان در دهه فجر از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

محمدرضا سلیمانی در این جلسه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در حال حاضر به 78 شهر استان گازرسانی شده است که 11 شهر در این دولت از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه هزار و 905 روستا در سطح استان کرمان گاز دارند که گازرسانی به 585 روستای استان در دو سال گذشته انجام شده است، گفت: 805 هزار و 921 مشترک گاز در سطح استان داریم که 12 درصد آن در دولت سیزدهم دارای اشتراک شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر 64 پروژه گازرسانی با اعتبار 7.1 همت در استان در حال اجرا است، بیان کرد: از این مبلغ تا کنون 3.6 همت به پیمانکاران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 99 درصد شهرهای استان کرمان از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: پروژه گازرسانی به سه شهر استان کرمان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال جاری 148 گلخانه در جنوب استان کرمان به شبکه گاز متصل شدند، بیان کرد: بهینه‌سازی 6 هزار و 240 موتورخانه در واحد‌های مسکونی، بیمارستان‌ها و ادارات و نهادهای استان کرمان بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه 311 روستا در سطح استان کرمان در دهه فجر از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: 91 واحد صنعتی نیز به شبکه گازرسانی استان کرمان متصل می‌شوند.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1659961

مهمترین اخبار ایران و جهان: