نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 15:01

دعوت از دانشگاهیان برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

رئیس دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی با صدور پیام هایی از دانشگاهیان برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه دعوت کردند.

به گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یوم الله 22 بهمن را تبریک گفت و از استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه برای حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز 22 بهمن دعوت کرد.

 

در بخشی از این پیام آمده است:

یوم الله 22 بهمن فرصت مغتنمی است تا به یاد داشته باشیم این انقلاب ثمره خون شهیدان گرانقدری است که به برکت فداکاری آنان این کشور از امنیت و استقلالی بی‌بدیل بهره مند است و ضرورت دارد از این امانت به خوبی پاسداری شود. به واقع عزت ایران اسلامی امروز حاصل 22 بهمن 1357 است که امام خمینی (ره) مشروعیت این نهضت را به پشتوانه مردمی رقم زدند، موضوعی که قبل از انقلاب مفهومی نداشت و این عزت در ساختاری همچون مردم سالاری دینی معنا پیدا کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است و به عنوان دانشگاهی مردمی و اجتماعی می‏‌کوشد در راستای تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت های جامعه حرکت کند. مسلماً در این مسیر، تدوین سند تحول و تعالی نقش تعیین‌کننده و بسزایی در جهت‌گیری‌ها دارد و جایگاه دانشگاه به لحاظ راهبردی و عملیاتی ارتقاء پیدا خواهد کرد که موجب ایجاد شبکه‌ای گسترده در حوزه کنشگری، علم و فناوری می شود.

این دانشگاه در مدل جدید خود، شبکه ای با هویت منسجم ایجاد کرده که استادان، فرهیختگان، کارکنان و دانشجویان در این فضا فعالیت پویا و کارکردی دارند و حاصل این عملکرد شبکه‌‏ای، تحقق مرجعیت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی است که به همت همه ارکان این نهاد علمی واجتماعی رقم خواهد خورد.

ضمن تبریک مجدد ایام فرخنده دهه فجر به ملت شریف ایران اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، از فرهیختگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان می‏‌خواهم در راهپیمایی 22 بهمن  مشارکت داشته باشند و موجب سربلندی هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران شوند.

همچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی به مناسبت فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و یوم الله 22 بهمن، بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

22 بهمن یادآور خروش حماسی مردم با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در برابر نظام استبداد و استکبار جهانی و به ثمر نشستن نهضتی بی‌بدیل و نمادی از وحدت، همدلی و همراهی برای حفظ اقتدار ایران عزیزمان است.

انقلاب شکوهمند اسلامی با بروز تحولاتی عظیم در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور، دستاورد‌های بسیار شگرف و ارزشمندی به همراه داشته است به گونه‌ای که اکنون پس از گذر از فراز ونشیب‌های بسیار و با مجاهدات شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و با همت مردان و زنان این مرز و بوم؛ قله‌های رفیع پیشرفت را در عرصه‌های مختلف نظامی، دفاعی، فناوری، مهارتی، ورزشی و ... فتح کرده و در اوج اقتدار؛ الهام بخش حرکت‌های انقلابی سایر مسلمانان و زمینه‌ساز اهتزاز پرچم اسلام در سراسر جهان است.

برای تداوم حرکت متعالی نظام اسلامی به رهبری حکیمانه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)؛ دانشجویان، مدرسان و کارکنان دانشگاه جامع علمی کاربردی در سراسر کشور همگام با اقشار مختلف مردم شهید پرور ایران اسلامی، با حضوری گسترده و پرشورتر از همیشه، در راهپیمایی وحدت آفرین 22 بهمن؛ ضمن اعلان انزجار از مستکبران و ایادی آنان، عظمت اسلام و انقلاب و را به معرض نمایش خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1667161

مهمترین اخبار ایران و جهان: