نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 13:43

لایروبی و ساماندهی ۱۲۰ کیلومتر از رودخانه‌های مازندران انجام شد

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: لایروبی و ساماندهی ۱۲۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شد و همچنان هم ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، تکرار سیل در پاییز امسال زنگ هشداری در بحث جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در بستر رودخانه‌های استان بود.

باتوجه به اقدامات صورت گرفته بحث ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های استان درحال انجام است تا بتواند مرهمی بر زخم سیل در استان باشد.

موضوع لایروبی و ساماندهی در سطح رودخانه‌هایی که طی ایام اخیر با طغیان مواجه شدند در اولویت قرار گرفته که با سرعت درحال انجام است.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: اقدامات لازم در بحث لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های استان کماکان درحال انجام است.

وی افزود: لایروبی و ساماندهی ۱۲۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شد و همچنان هم ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: ساماندهی و لایروبی دو کیلومتر از رودخانه کریم آباد چالوس، پنج‌کیلومتر از رودخانه سردابرود و پنج کیلومتر از رودخانه کاری رود بابل انجام شده و کماکان هم ادامه دارد.

محمدی با تاکید بر ضرورت پرهیز از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌های مازندران، خاطرنشان کرد: خسارت‌هایی که در سیل‌های اخیر شاهد بودیم ناشی از همین موضوع است.

وی بیان کرد: خسارت‌های وارد شده براثر سیل در استان کماکان درحال پیگیری است و مناظر ابلاغ ازسوی دولت هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در بحث راهداری زمستانه، گفت: اقدامات لازم در این راستا اندیشیده شده و دستگاه‌های ذیربط درحال ارائه خدمات هستند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1624161

مهمترین اخبار ایران و جهان: