نیوز سیتی!
22 دی 1402 - 11:51

تداوم بارش برف و باران در استان تا هفته آینده

به دنبال سامانه‌ بارشی حاکم در منطقه، استان کرمانشاه تا روز دوشنبه 24 دی‌ماه میزبان این سامانه خواهد بود و راهداری استان نیز جهت رفاه حال مردم با 64 نیرو و 47 خودرو در حال خدمات‌رسانی در این مدت هست.

محمدعلی زورآوند سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: سامانه حاکم در منطقه تا روز دوشنبه 24 دی‌ماه میهمان استان کرمانشاه بوده و به‌تناوب باعث وزش و باد و بارندگی در سطح استان به‌ویژه مناطق سردسیر می‌شود.

وی ضمن اشاره به کاهش دمای روزانه و افزایش نسبی دمای شبانه در این روزها افزود: از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه نیمه شمالی استان ویژه مناطق و ارتفاعات اورامانات و نواحی شرقی بارش بیشتری را شاهد و برخی نقاط این بارش به شکل برف مشاهده می‌شود.

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه با تصریح این‌که مرزنشینان به علت وزش باد قابل‌توجه در منطقه، امکان تجربه هوای نسبتاً غبارآلود رادارند گفت: در مدت فعالیت این سامانه شرایط برای تشکیل مه بخصوص طی ساعاتی از طول شب تا اوایل روز و در مناطق سرد و معتدل، فراهم خواهد بود.

همچنین سید شهرام کهریزی سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه ضمن اشاره به خدمات صورت گرفته در طول مدت حاکم بودن این سامانه بارشی در استان خاطرنشان کرد:  64 نیروی راهداری و 43 دستگاه ماشین‌آلات در حال خدمات‌رسانی هستند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: 340 تن شن و نمک در محورهای استان استفاده و بیش 770 کیلومتر باند برف‌روبی شده است.

رانندگانی که قصد مسافرت در فصل زمستان به ویژه از امروز تا روز دوشنبه 24 دی‌ماه دارند، حتماً تجهیزات زمستانی خودرویی مناسب و وسایل گرمایشی ایمن را همراه خود داشته باشند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634917

مهمترین اخبار ایران و جهان: