نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 11:30

نماینده ولی‌فقیه در سمنان: شعار «مرگ بر آمریکا» از شعور ملی نشأت می‌گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: «مرگ بر آمریکا» یک شعار صِرف نیست و این شعار از دل توطئه‌های متعدد آمریکایی‌ها برآمده و برگرفته از یک شعور ملی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، درباره اهمیت راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان اظهار کرد: سیزدهم آبان، روز دانش‌آموز و شهادت جمعی از دانش‌آموزان مقابل دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ و نیز سالروز تبعید امام راحل (ره) توسط رژیم پهلوی در سال ۱۳۴۳ به ترکیه است.

وی تصریح کرد: همچنین این روز به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده که این امر به دلیل تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 صورت گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ادامه داد: نکته مهم، آن است که مبارزه با آمریکا موضوعی مقطعی نیست؛ چون دشمنی استکبار با ما مقطعی نیست. تا هر زمان که دشمنی آمریکا و استکبار با ما ادامه یابد، ما نیز با آنها دشمن خواهیم بود.

مطیعی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اینکه گفته شود علت دشمنی آمریکا با ایران، تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 توسط دانشجویان بوده، غلط است؛ چراکه آمریکایی‌ها 26 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوره مصدق هم با ایران به‌طور علنی دشمنی می‌کردند.

وی تصریح کرد: دولت مصدق در آن سال به آمریکا اعتماد کرد تا از شر انگلیسی‌ها راحت شود؛ اما آمریکایی‌ها باز هم علیه ایران توطئه کردند تا تسلط خود بر کشورمان را ادامه دهند و این توطئه‌ها تا امروز نیز ادامه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: باز کردن پای رژیم صهیونیستی به کشور، تشکیل ساواک مخوف، اعزام ده‌ها هزار مستشار با هزینه ملت ایران به ایران، اشاعه فحشا و اعتیاد برای تخریب و بی‌خاصیت کردن نسل جوان، عقب نگه داشتن ایران در حوزه علم و فناوری، تبعیض طبقاتی هولناک، مدیریت رسانه‌ای بیگانه و... از جمله اقداماتی بود که آمریکا پیش از انقلاب علیه ملت ایران انجام داد.

مطیعی تصریح کرد: بر اساس اسناد موجود، آمریکایی‌ها 10 ماه قبل از تسخیر لانه جاسوسی در حال توطئه و طراحی برای کودتا و نابودی انقلاب اسلامی بودند که البته این توطئه‌ها با رهبری امام راحل (ره) و هوشیاری ملت خنثی شد.

وی ادامه داد: آمریکا در دوران انقلاب اسلامی هم با اقداماتی نظیر اعمال تحریم‌های گسترده، جاسوسی و نفوذ، فشار حداکثری، ایران ستیزی، اسلام‌ستیزی و شیعه ستیزی و تهدید و ایجاد اتحادهای ضدایرانی، دشمنی خود با ملت ایران را آشکارا و روشن نشان داده است؛ آیا می‌توان به چنین دولتی اعتماد کرد و شعار مرگ بر آمریکا را سر نداد؟

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند با توجه به دشمنی چند دهه‌ای آمریکا با ایران، «مرگ بر آمریکا» یک شعار صِرف نیست! آمریکایی‌ها در هفت دهه گذشته علیه ایران، جمهوری اسلامی، اسلام و مردم اقدام کرده‌اند، این شعار «مرگ بر آمریکا» از دل این توطئه‌ها برآمده و برگرفته از یک شعور است.

مطیعی بیان کرد: آمریکا در هفته‌های اخیر نیز با حمایت از رژیم غاصب و فاسد صهیونیستی در جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین نقش ایفا کرد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر حمایت آمریکا از رژیم جعلی صهیونیستی نبود کار صهیونیست‌ها در همان هفته نخست پایان یافته بود.

وی تصریح کرد: هر انسانی حتی اگر مسلمان نباشد، مقابل این حجم از بی‌رحمی، خون‌خواری و جنایت‌هایی که در غزه انجام می‌شود، قلبش به درد می‌آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند این تقابل، تقابل حق و باطل و ایمان و استکبار است.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560461

مهمترین اخبار ایران و جهان: