نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 11:45

نگاهی به رد پای رژیم صهیونیستی در آشوب‌‌های 1401

اگر به رفتار رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از آغاز آشوب‌ها در پاییز 1401 توجه کنیم در می‌یابیم دشمنی آشکار صهیونیست‌ها در جریان آشوب‌های سال ۱۴۰۱ از همیشه متفاوت‌تر و به نحو معناداری جسورانه‌تر بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، پارسال در چنین ایامی جامعه ایران در التهابی سنگین فرو رفته بود که در آن اغتشاشات خیابانی و آشوبِ آشوبگران امنیت کشور را مختل کرد. پس از گذشت یک سال از آن وقایع و کنار رفتن بسیاری از غبارهای شبهه و ابهام مناسب است که بار دیگر به ماهیت آن اغتشاش توجه کنیم. مهدی محمدی، در کتاب تازه منتشر شده خود به نام «سراب سایه‌ها» به تحلیل پاییز ۱۴۰۱ پرداخته. آنچه که در ادامه می‌خوانید بخش‌هایی از این کتاب درباره اتفاقات ۱۴۰۱ و نقش صهیونیست‌ها در آن است.

حضور همه‌جانبه اسرائیل در بلوای ۱۴۰۱

اگر به رفتار رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از آغاز آشوب در ایران توجه کنیم مسأله روشن می‌شود. رفتار آشکار صهیونیست‌ها در جریان آشوب‌های سال ۱۴۰۱ از همیشه متفاوت و به نحو معناداری جسورانه‌تر بوده است. پوشش آشوب‌های ایران در رسانه‌های رسمی و غیر رسمی اسرائیل با هیچ زمان دیگری قبل از آن قابل مقایسه نبود. حتی اکانت‌های رسمی متعلق به مقامات و نهادهای اسرائیلی نیز در این آشوب‌ها وارد صحنه شده و به ایفای نقش صریح پرداختند. اکانت رسمی «ارتش دفاعی اسرائیل» از جمله اکانت‌های توییتری بود که صریحاً خود را درگیر آشوب‌ها کرد.


شما مشغول مطالعه بخش‌هایی از این کتاب هستید

تزریق فیک‌نیوز در سطح عمومی توسط صهیونیست‌ها

این کنار گذاشتن احتیاط در اظهار نظر و مداخله رسمی نشان دهنده این است که تحلیل اسرائیل از ماهیت آشوب‌های ۱۴۰۱ کاملاً متفاوت با گذشته بوده است. جایی در میانه آشوب‌ها منابع اسرائیلی از این آشوب‌ها به عنوان «فرصتی گران‌بها» یاد کردند که نباید از دست برود. در روزهای آغازین آشوب که رسیدن آن به حداکثر شدت همچنان نیازمند شارژ بیرونی بود، صهیونیست‌ها حتی وارد پروژه تولید کیس‌های فیک و تزریق آن به محیط افکار عمومی ایران شدند. نمونه بسیار روشن و البته عجیب موضوع فردی با نام «حدیث نجفی» بود که در همان روزهای نخست ادعا شد در جریان آشوب‌ها کشته شده است.

از هول حلیمِ براندازی اسرائیل با سر تو دیگ اغتشاش افتاد

معمولا این امر فاقد سابقه است که رسانه‌های اسرائیلی خود وارد صحنه شده و عهده‌دار تولید و تزریق فیک نیوز به محیط سیاسی و رسانه ایران شوند، اما ظاهراً شعله‌ور کردن آشوب‌های ۱۴۰۱ آنقدر برای صهیونیست‌ها حیاتی بود که برای نخستین بار در موضوع حدیث نجفی احتیاط را کنار گذاشته و خود مستقیماً وارد میدان شدند. اطلاعات فنی گردآوری شده نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی حتی پا را از این فراتر گذاشته و در روزهای نخست آشوب برای ترند کردن هشتگ مهسا امینی در شبکه‌های اجتماعی مستقیماً و از سرزمین‌های اشغالی وارد عمل شده است. بعدها که روند آشوب توسعه پیدا کرد به ویژه وقتی نگرانی‌هایی پدیدار شد که ممکن است این آشوب‌ها به اهدافی که صهیونیست‌ها در سر داشتند نرسد جامعه اطلاعاتی اسرائیل به جای اینکه محتاط‌تر شود برخی خط قرمزهای کلاسیک و عبورناپذیر خود را نیز کنار گذاشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561761

مهمترین اخبار ایران و جهان: