نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 19:37

آغاز ارزیابی مناطق آسیب دیده از زمین لرزه خان زنیان

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به همراه ارزیابان بنیاد مسکن شهرستان شیراز در مناطق آسیب دیده از زمین لرزه خان زنیان شیراز حضور یافتند ، دکتر حمیدی ازآغاز ارزیابی مناطق آسیب دیده از زمین لرزه خان زنیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه از همان ساعت های نخست بروز زمین لرزه در خان زنیان کارشناسان بنیاد در کنار مردم حضور یافتند گفت : ارزیابان با حضور خانه به خانه و مشاهده سطح خسارت ها ارزیابی های انجام شده را به بنیاد مسکن شهرستان شیراز انتقال می دهند.

وی اضافه کرد : با تامین اعتبارات و منابع و تصویب اقداماتی که باید در راستای ترمیم خسارت ها در این منطقه صورت گیرد در کوتاه ترین زمان ممکن بنیاد مسکن نسبت به جبران خسارت ها و اعطای تسهیلات بانکی دراین منطقه مبادرت خواهد ورزید.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تاکید بر اینکه بنیاد در همه شرایط بحران یدر کنار مردم است اضافه کرد : بنیاد مسکن آمادگی دارد تا در همه شرایط بروز زلزله و خسارت در مناطق آسیب دیده حضور یابد و کار اصلی ارزیابی و تعیین خسارت ها را انجام دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین بر لزوم مقاوم سازی بافت های فرسوده تاکید کرد و  با اشاره به اینکه در طول ۲سال گذشته ۲۳هزار و ۱۲۱ واحد با اعتبار ۱۶ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال مقاوم‌سازی شده است، افزود: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون هم حدود ۲۵۴هزار و ۷۷۶واحد مسکن روستایی معادل ۶۷.۷درصد واحدها مقاوم‌سازی، نوسازی و بازسازی شده‌اند.

وی به بیان تعداد واحدهای بازسازی شده پس از حوادث پرداخت و یادآور شد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۸۳۶ واحد با اعتبار ۴هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال بازسازی شده و یک هزار و ۲۸۰واحد در حال بازسازی است؛ این در حالیست که تعمیرات حدود ۲هزار و ۴۴۷ واحد با اعتبار یک هزار و ۲۲۴میلیاردریال نیز انجام شده است.

بدنبل وقوع زمین لرزه چهار و 9 دهم ریشتری دراین منطقه نشست مدیریت بحران در محل بخشداری ارژن با حضور دکتر حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن فارس،بخشدار ارژن،مهندس ابراهیمی مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز و همکاران   معاونت بازسازی و مسکن روستایی و همکاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیراز تشکیل گردید.

  زلزله چهار و ۹ دهم ریشتری بامداد جمعه در منطقه خان زنیان شیراز هفت نفر مصدوم داشته است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549261

مهمترین اخبار ایران و جهان: