نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 05:40

ثبت بارش 277 میلی‌متری باران طی سال زراعی در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان میزان بارش سال زراعی جاری تا پایان تیرماه استان را 277.8 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با بارش 301.5 میلی‌متری بلندمدت کاهش 7.8 درصدی یافته است.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان میزان بارش سال زراعی جاری تا پایان تیرماه استان را 277.8 میلی‌متر اعلام و اظهار کرد: این میزان بارش در مقایسه با بارش 301.5 میلی‌متری بلندمدت کاهش 23.7 میلی‌متری و 7.8 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به بارش 206.8 میلی‌متری باران در سال گذشته در این بازه زمانی اشاره و تصریح کرد: میزان بارش سال زراعی جاری نسبت به مدت زمان مشابه، افزایش 71.1 میلی‌متری و 34.4 درصدی یافته است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، افزود: این وضعیت جوی در ساعات بعدازظهر با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

رحمن‌نیا ادامه داد: انتظار می‌رود که این شرایط کماکان تا روز سه‌شنبه ادامه داشته و وزش باد با سرعت نسبتا شدید پدیده غالب در استان باشد که می‌تواند با غبار رقیق نیز همراه شود.

مدیرکل کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه طی روزهای آینده سامانه بارشی فعالی وارد منطقه نمی‌شود، ادامه داد: ولی به سبب عبور امواج ضعیفی، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه احتمال رگبارهای محلی باران و رعدوبرق در مناطق محدودی وجود خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هوای گرم طی روزهای آینده همچنان در استان مستقر خواهد بود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1396517

مهمترین اخبار ایران و جهان: