نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 13:31

لزوم حذف واسطه‌ها در خرید میوه شب عید باغداران

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی با تأکید بر هدف و رسالت سازمان تعاون روستایی در حذف واسطه ها، به اولویت خرید میوه ایام عید از باغداران به ویژه باغدارانی که از طریق نظام صنفی کارهای کشاورزی اقدام به اخذ شناسنامه باغ نموده اند؛ تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، اولین جلسه کارگروه تأمین میوه ایام عید سال ۱۴۰۳ با حضور نمایندگان دستگاههای ذیربط در محل دفتر مدیریت سازمان تعاون روستایی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

 میرجمال ساداتی مدیر سازمان تعاون روستایی استان در ابتدا با بیان عملکرد خرید توافقی میوه ایام عید سال گذشته و با اشاره به نقاط قوت و ضعف طرح مذکور، به اجرای طرح در سال جدید با روند قبلی و با رویکرد تنظیم بازار میوه توسط بخش غیردولتی اشاره کرد.

 ساداتی در ادامه افزود: تعیین میزان نیاز خرید سیب و پرتقال طرح، با توجه به ظرفیتهای موجود در زنجیره سیب استان، انجمن سردخانه داران و اتحادیه تعاونی های باغداران استان خواهد بود.

 مدیر سازمان تعاون روستایی استان با تأکید بر هدف و رسالت سازمان تعاون روستایی در حذف واسطه ها، به اولویت خرید میوه ایام عید از باغداران به ویژه باغدارانی که از طریق نظام صنفی کارهای کشاورزی اقدام به اخذ شناسنامه باغ نموده اند؛ تأکید کرد.

 تأمین و ذخیره سازی میوه ایام عید سال ۱۴۰۳ با مباشرت اتحادیه تعاونی روستایی استان و تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح، از طریق بانک کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423317

مهمترین اخبار ایران و جهان: