نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 12:30

فرصت‌های تاثیرگذاری را از دست ندهیم

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ما باید در سطح جامعه به صورت خرد و کلان اقدامات تاثیرگذاری انجام دهیم، فرصت‌هایی که برایمان ایجاد می‌شود را از دست ندهیم و برای استفاده از فرصت‌ها، برنامه ریزی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت الله دری نجف آبادی ظهر امروز در همایش ملی اعتلا دانشگاه آزاد اراک اظهار کرد: ما باید در سطح جامعه به صورت خرد و کلان اقدامات تاثیرگذاری انجام دهیم، فرصت‌هایی که برایمان ایجاد می‌شود را از دست ندهیم و برای استفاده از فرصت‌ها، برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد:  انقلاب اسلامی ایران فرصت خوبی برای ما ایجاد کرده است که کانون آن در جهان، جمهوری اسلامی ایران است، متاسفانه برخی پادشاهان در گذشته بجای اینکه بفکر منافع ملی و دینی باشند دنبال منافع شخصی خود  بوده و از ملت و کشور غافل بوده‌اند در حالی که جهموری اسلامی ایران امروز یکی از مهم‌ترین کشورهای تاثیرگذار بر منطقه است و جایگاه ویژه خود را در جهان دارد.

امام جمعه اراک ادامه داد: ما در دوران پیچ تاریخی هستیم و جهان در آستانه تحولات مهمی است، اگر تلاش کنیم می‌توانیم تاثیر بیشتری داشته باشیم، ما باید قدم برداریم و الگوی منطقه شویم و در همه عرصه حضور مقتدرانه داشته باشیم، دانشگاه در این مهم، سهم بسزایی دارد و همچنین حوزه‌های علمیه، قانونگذاران و... .

وی بیان داشت: معیار و اصول نظام ما بسیار قوی، انسان ساز و ارزشمند است، اوایل جنگ، ما سلاح کافی نداشتیم و سپاه هنوز شکل نگرفته بود و از طرفی ارتش هم مشکلات بسیاری داشت اما با تلاش و یاری خداوند، هشت سال در مقابل دشمن ایستادیم و اکنون در برخی مسائل نظامی در جهان بارز و شاخص هستیم. 

امام جمعه اراک حضور مردم در دهه محرم، مناسبت‌های مذهبی و سیاسی بسیار چشم گیر است که بسیار ارزشمند است، ادامه داد: در آستانه انتخابات هستیم که باید مثل همیشه حضور پرشور و تاثیرگذار داشته باشیم چون جهموری اسلامی امانت اهل بیت (ع) و امانت خون پاک شهیدان است.

دری بیان کرد: در روابط با همسایگان و امور بین الملل نیز باید بسیار با صبر و درایت عمل کرد و در ضمن از حقوق مسلمان جهان، علما، شهدا، مظلومین نیز دفاع کرد و مبادا تحت تاثیر بازی‌های سیاسی قرار بگیریم و طبق توصیه های مقام معظم رهبری، تعامل باید حکیمانه باشد. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428661

مهمترین اخبار ایران و جهان: