نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 13:12

استقرار 14 شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از ثبت ۱۴ اختراع به همت محققان این دانشگاه خبر داد و گفت: تعداد کل شرکت‌های مستقر در مرکز رشد ۱۲ مورد است که ۲ مورد دانش بنیان هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز بهرام بیباک، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن اشاره به دستاوردهای معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه پس از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، اظهارکرد: طی این مدت جهش معناداری در حوزه تحقیقات و فناوری شاهد بودیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۳ مرکز تحقیقاتی در این معاونت طی ۲ سال اخیر، گفت: بیش از ۲۲۰ طرح تحقیقاتی و ۳۲ طرح فناوری در این معاونت وجود دارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی افزود: این معاونت طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ موفق به ۱۴ مورد ثبت اختراع شده است که نشان می‌دهد محققان دانشگاه و فعالان مراکز تحقیقاتی با همت کم‌نظیر به فعالیت می‌پردازند.

بیباک از وجود یک مرکز آزمایشگاهی جامع تحقیقاتی و یک مرکز رشد مستقر در این معاونت خبر داد و تصریح کرد: تعداد کل شرکت‌های مستقر در مرکز رشد ۱۲ مورد است که ۲ مورد دانش بنیان هستند.

وی همچنین از چاپ ۱۲ کتاب توسط اعضای هیات علمی دانشگاه و با نظر معاونت تحقیقات و فناوری طی این مدت خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۵۰۰ مقاله چاپ شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در انتها خاطرنشان کرد: پیشرفت علمی اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه اولویت نخست این معاونت است و در این راستا پذیرای تمامی طرح‌های تحقیقاتی، علمی و بنیادی عزیزان هستیم تا گامی موثر برای پیشرفت دانشگاه و استان برداریم.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426917

مهمترین اخبار ایران و جهان: