نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 10:55

بانک‌ها مجاز به سرمایه‌گذاری در طرح‌های زیربنایی شدند

بر اساس مصوبه مجلس، به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی اجازه داده می‌شود از محل منابع خود، در هر یک از طرح‌های زیربنایی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه اول مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی چند ماده از طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را تصویب کردند.

طبق ماده ۱۱ این طرح، در ماده (۸) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب ۱۵/ ۰۲/ ۱۳۹۸ به جای عبارت " کلیه کارفرمایان موضوع این قانون اعم از دولتی، عمومی و یا تعاونی"، عبارت "کلیه کارفرمایان اعم از دولتی، عمومی، خصوصی و یا تعاونی " و در تبصره (۱) آن ماده بعد از عبارت " دستگاه‌های موضوع ماده (۲) این قانون" عبارت " و سایر کارفرمایان " اضافه می‌شود.

همچنین بر اساس ماده ۱۲، به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی اجازه داده می‌شود از محل منابع خود از جمله منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مازاد، در هر یک از طرح‌های زیربنایی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نظیر طرح‌های آزادراهی و بزرگراهی و راه‌های اصلی در قالب تأمین مالی و یا تملک و یا ایجاد شرکت و صندوق طرح (پروژه) در چارچوب مصوبات شورا مشارکت نمایند.

تبصره - حدود و ضوابط مشارکت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در طرح‌های سرمایه گذاری تولیدی و سایر طرح‌های مزبور به تصویب شورا می‌رسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1394461

مهمترین اخبار ایران و جهان: