نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 08:56

کاهش زمان خاموشی‌ها در سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به رشد شاخص‌های کیفی در این شرکت، از کاهش زمان خاموشی‌ها در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان صبح امروز در نشستی که با حضور گروه نظارت عالی ایمنی، بهداشت و محیط زیست وزارت نیرو به منظور  بررسی عملکرد شرکت توزیع برق استان سمنان در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست انجام شد، به ارائه گزارش وضع تأسیسات شرکت، شمای تک‌خطی گسترش شبکه برق و مشترکان این استان پرداخت.

وی بیان کرد: کاهش درصد تلفات انرژی الکتریکی، متوسط زمان خاموشی هر مشترک دقیقه در روز و نرخ انرژی تأمین نشده به عنوان سه شاخص مهم کیفی این شرکت مطرح است که به لحاظ کمی و کیفی در وضع بسیار مناسبی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های کمی شرکت به نسبت مشابه به صورت میانگین ۳۴ درصد رشد داشته است، گفت: در حوزه شاخص‌های کیفی نیز با همت و تلاش کارکنان توانسته‌ایم در حوزه کاهش تلفات انرژی، متوسط زمان خاموشی هر مشترک و نرخ انرژی تأمین‌نشده نیز به طور متوسط ۴۶ درصد کاهش را به ثبت برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: ماهیت خطرناک برق، کار در ارتفاع، گستردگی کارگاه، تنوع تجهیزات و امور حمل و نقل تجهیزات از جمله دلایلی است که اهمیت ایمنی در صنعت برق را دوچندان کرده و امید است این شرکت با انجام راهکارهایی نظیر آموزش و نظارت بتواند میزان حوادث را به صفر برساند.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: از مجموع بیش از ۴۰۰ هزار اشتراک برق در استان سمنان، ۱۰ هزار و ۹۷۷ مشترک رؤیت‌پذیر بوده واز این تعداد، سه هزار و ۴۶۷ مشترک کنترل‌پذیر هستند که در مجموع ۷۰ درصد بار استان رؤیت‌پذیر و ۱۰ درصد کنترل‌پذیر شده است.

علت‌های اصلی بروز حوادث برق چیست؟

حسین مهراندیش، مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع برق استان سمنان نیز اظهار کرد: در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE، بیش از ۴۰ درصد اقدامات و مستندات در حوزه بهره‌برداری، ۲۴ درصد مالی و پشتیبانی، ۱۸ درصد منابع انسانی، برنامه‌ریزی و مهندسی و روابط عمومی، هر کدام هفت درصد و مابقی مربوط به معاونت فروش و خدمات مشترکان، حقوقی، حراست و امور محرمانه و هیأت مدیره شرکت است.

وی خاطرنشان کرد: عدم اجرای مراحل پنج گانه طلایی ایمنی، غرور کاذب، عدم آموزش کافی، خطای انسانی، اشکال در جاده، مشکل در خودرو، عدم بهره‌مندی از تجهیزات محافظ و عدم انجام صحیح روش کار به‌عنوان علل و ریشه‌های بروز حوادث در این شرکت است که با مکانیزم‌های پیشگیرانه این روند به صورت مستمر ارزیابی می‌شود تا منجر به حذف یا کاهش حوادث شود.

فرهنگ ایمنی نهادینه می‌شود

محمود جعفری، سرپرست گروه نظارت عالی ایمنی، بهداشت و محیط زیست وزارت نیرو نیز بیان کرد: ایمنی، یکی از گرایش‌های فطری بشر برای دوری از خطر محسوب می‌شود و هر انسانی بتواند جان انسانی را حفظ کند، به منزله آن است که جان همه انسان‌ها را نجات داده است.

وی با بیان اینکه برای افرادی که درگیر حوادث می‌شوند، تبعات ذهنی و روانی وجود دارد، یادآور شد: اجرای برنامه نظارت عالی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایمنی است و تبادل تجربیات باعث کاهش حوادث می‌شود.

به گزارش فارس؛ در ۲ روز حضور گروه نظارت عالی وزارت نیرو، اقدامات و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف شرکت توزیع برق استان سمنان براساس چک‌لیست‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1243361

مهمترین اخبار ایران و جهان: