نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 19:01

تشدید وزش باد در اردبیل/بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در بعضی ساعت ها سرعت وزش باد در مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان گرمی تشدید می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با حاکمیت سامانه کم فشار سطح زمین در منطقه، آسمان استان تا عصر پنجشنبه غالباً صاف تا نیمه ابری بوده و در اکثر نواحی استان به ویژه در مناطق مرکزی پدیده غالب وزش بادهای تند جنوبی پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به تشدید وزش باد در مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان گرمی، افزود: افزایش نسبی دما در طول روز دور از انتشار نیست و همچنین در ساعات شبانه از شدت سرما و یخبندان کاسته می‌شود، لذا توجه به هشدار هواشناسی صادره شماره ۴۶ - سطح زرد توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از عصر پنجشنبه با نفوذ پرفشار در سطح زمین ضمن تغییر جهت وزش باد آسمان استان به تدریج ابری شده و در روز جمعه ضمن کاهش نسبی دمای هوا در مناطق شمالی، نوار شرقی و بخش‌هایی از مناطق مرکزی استان بارش خفیف باران و برف احتمال می‌رود.

محمدی با بیان اینکه رخداد کولاک موقتی برف بر اثر وزش باد در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی استان، خسارت به بعضی از تجهیزات شهری و برون شهری، اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل و رخداد بهمن دور از انتظار نیست، گفت: لازم است در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز به ویژه در انجام عملیات روی داربست‌ها و جرثقیل‌ها و تردد در گردنه‌های برف گیر استان احتیاط را رعایت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1044986

مهمترین اخبار ایران و جهان: