نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 12:05

سرعت طوفان در زابل به 97 کیلومتر رسید

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۷ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به هزار متر کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محسن حیدری اظهار کرد: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۷ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به هزار متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۶ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۸۰۰ متر کاهش داد، و غبار حاصل از طوفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان در شبانه روز گذشته به ۸۰۰متر کاهش داده.

وی بیان کرد: در شمال استان تا پنج شنبه وزش باد شدید و گردوخاک تداوم دارد. تا چهار شنبه وزش بادشدید تر و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک و کاهش شدید دید انتظار می رود. طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی افزایش غبار و باد و گردوخاک پیش بینی می شود.

حیدری توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. احتیاط در ترددهای جاده ای و محافظت از گلخانه ها و محصولات توصیه می شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنید.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1486142

مهمترین اخبار ایران و جهان: