نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 12:43

نائب رئیس خبرگان رهبری: دست‌های پشت پرده به‌دنبال واردات کالای تقلبی است

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: دست‌های پیدا و پنهانی وجود دارد که به مجموعه استاندارد فشار وارد می‌کنند تا کالاهای نامرغوب وارداتی در بازار توزیع شود؛ بنابراین مجموعه استاندارد باید در برابر اینگونه فشارها مقابله و ایستادگی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در دیدار با مدیرکل استاندارد استان بوشهر اظهار داشت: اگر یک مجموعه به الزامات کار و وظایف‌اش واقف باشد می‌تواند گام‌های بلندی برای خدمت به مردم بردارد.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد می‌تواند باعث اعتلای کشور هم در نگاه داخلی و هم بین المللی شود و در معرفی کشور و توسعه اقتصادی نقش داشته باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: کالاهایی که تولید می شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و صادر می‌شود باید از کیفیت لازم برخوردار باشد. برخی در کشور قبل از این اینکه به کیفیت بپردازند به کمیت می‌پردازند و همین مسئله می‌تواند باعث آسیب فراوانی شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کالای بی‌کیفیت می‌تواند باعث ایجاد شکل گیری بی‌اعتمادی میان مردم شود و از طرفی تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز درباره کالای داخلی به درستی اجرا نشود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد در نظام جمهوری اسلامی یک برند است، تصریح کرد: کالایی که از استاندارد لازم برخوردار نباشد در بخش صادرات و عرصه بین المللی این کالا یکبار مصرف خواهد بود و در حفظ مشتری با شکست مواجه می‌شویم.

وی اعلام کرد: دست‌های پیدا و پنهانی وجود دارد که به مجموعه استاندارد فشار وارد می‌کنند تا کالاهای نامرغوب وارداتی در بازار توزیع شود؛ بنابراین مجموعه استاندارد باید در برابر اینگونه فشارها مقابله و ایستادگی کند. سازمان ملی استاندارد باید در کنار بررسی کیفیت کالاها، سعی کند فرایند واردات و صادرات طولانی نشود و تسهیلگری نماید.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اضافه داشت: اگر کالایی چندین ماه ماند، سازمان ملی استاندارد باید علت را به مردم اطلاع رسانی کند و تحت تاثیر فشارها و فضاسازی‌ها قرار نگیرد.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در برخی کشورها از برند هلال سوءاستفاده می‌شود، بیان کرد: این کشور‌ها با سوءاستفاده از برند هلال سعی می‌کنند تا کالای تقلبی وارد بازار شود و حقیقت را فدا می‌کنند تا منفعت به دست بیاورند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نگاه مترقی شیعه می‌تواند باعث بالندگی سازمان ملی استاندارد شود، ادامه داد: استان بوشهر نقش مهمی در واردات و صادرات دارد و از همین جهت مجموعه استاندارد بوشهر کار سنگینی عهده‌دار هستند و نه افراط و نه تفریط در فعالیت‌های شان صورت بگیرد. افراط به این معنا است که آنقدر سختگیرانه عمل شود که صادرات و واردات با مشکل مواجه شود و تفریط نیز یعنی اینکه از یاد خدا غافل شویم و کالای نامرغوب وارد بازار شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید دست این سازمان در داشتن نیروی انسانی متخصص و متعهد باز باشد، بیان داشت: این مجموعه بزرگ‌ترین خدمات به مردم را انجام می‌دهد و با جان و مال مردم ارتباط مستقیم دارد؛ بنابراین نباید اجازه دهد کالای بی‌کیفیت وارد بازار شود.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500042

مهمترین اخبار ایران و جهان: