نیوز سیتی!
14 فروردین 1403 - 12:15

پاکستان:حمله اسرائیل در دمشق موجب افزایش تنش در منطقه می‌شود

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق این اقدام را موجب افزایش تنش‌ها در منطقه دانست.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ممتاز زهرا بلوچ»، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت سوریه را به شدت محکوم کرد و در واکنش به آن اظهار داشت: این اقدام تل‌آویو موجب افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «ما عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان و همچنین مردم و دولت ایران ابراز می‌کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان این اقدام رژیم صهیونیستی را نقض غیرقابل قبول حاکمیت سوریه و مغایر با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل خواند و تأکید کرد: «اقدام غیرمسئولانه نیروهای اسرائیلی منجر به ایجاد یک تنش بزرگ در منطقه‌ای که از قبل نابسامان است، می‌شود».

ممتاز زهرا بلوچ با اذعان به اینکه حملات علیه دیپلمات‌ها یا اماکن دیپلماتیک براساس کنوانسیون 1961 وین، کاملاً غیرقانونی است و شورای امنیت سازمان ملل باید از ماجراجویی رژیم صهیونیستی در منطقه و اقدامات غیرقانونی آن در حمله به همسایگانش و هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک جلوگیری کند.

گفتنی است جنگنده‌های رژیم صهیونیستی غروب دوشنبه ساختمان کنسولگری ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند.

پیش‌تر وزارت خارجه ایران هشدار داد که تهران ضمن محفوظ دانستن حقوق خود برای اتخاذ اقدامات متقابل، نسبت به نوع واکنش تصمیم می‌گیرد.

  انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1693886

مهمترین اخبار ایران و جهان: