نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 11:34

فصل جدیدی از کرسی آزاداندیشی «حجاب و مسائل اعتقادی» در اوقات فراغت دانش آموزان باز شود

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک گفت: باید فصل جدیدی در اوقات فراغت دانش آموزان در حوزه حجاب و مسائل اعتقادی در قالب کرسی آزاداندیشی باز شود و به شبهات دانش آموزان با بهره گیری از از مربیان مجرب پاسخ داده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت الله مددخانی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: از فعالان حوزه فرهنگی، تربیتی، هنری و قرآنی شهرستان آبیک درخواست می شود که از اجرای برنامه های کلیشه‌ای فاصله بگیرند و متناسب با ذائقه مخاطبان، خلاقیت و نوآوری داشته باشند و بر اساس آن برنامه‌ریزی و برنامه ها را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه برخی امور و برنامه ها مقدمه ای دارد، افزود: اگر به مقدمات به خوبی پرداخته شود دیگر نیاز به اجرای برنامه های دیگر نیست به این معنا که اگر مسائل تربیتی و پرورشی درست اجرا شود نیاز به کارگاه های پیشگیری از اعتیاد که محصول کار ضعیف و بیمار است، نمی باشد. 

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک با تاکید بر اینکه در حوزه مهارت آموزی هر دانش آموز لازم است یک مهارت فرا بگیرد،  تصریح کرد: حوزه مهارت آموزی نیازمند فرهنگ سازی و مهارت های زندگی هم باید به دانش آموزان یاد داده شود.

مددخانی افزود: شهرداری باید سهم خود را در حوزه تربیتی ادا کند که به عنوان نمونه می توان به در نظر گرفتن تخفیف بلیط استخر برای زیرمجموعه های فعالان فرهنگی،  قرآنی و تربیتی  و در نظر گرفتن سهمی برای دانش آموزان اشاره کرد.

وی بر پرداختن به مسائل اعتقادی و حجاب در برنامه های اوقات فراغت تابستان دانش آموزان و برگزاری کرسی آزاد اندیشی در این موضوعات تاکید و خاطر نشان کرد باید فصل جدیدی در اوقات فراغت دانش آموزان در حوزه حجاب و مسائل اعتقادی باز شود و به شبهات دانش آموزان با استفاده از از مربیان مجرب پاسخ داده شود البته برخورد ایجابی  وظیفه همه دستگاه های اجرایی است. 

این مسئول با بیان اینکه هرچه در آموزش و پرورش به مسائل تربیتی و پرورشی بیشتر پرداخته شود، اثربخشی آن بهتر خواهد بود، اذعان کرد: پس از فروش هر ملک یا زمین متعلق به آموزش و پرورش هزینه ها باید برای خدمات به همان روستا صرف شود و نباید اقدامی انجام دهیم که سبب نارضایتی مردم شود؛ از سویی فضاهای آموزش و پرورش در مولد سازی باید به اماکن مناسب تبدیل شوند.

آموزش طراحی مد و لباس در ارشاد

مسعود میرزاپور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آبیک هم در این جلسه به اجرای برنامه های آموزشی کانون ها و انجمن های این اداره در تابستان پرداخت و گفت: آموزش های هنری مختلف اعم از عکاسی، طراحی و نقاشی، خوشنویسی، فیلمسازی و نگارگری در فرهنگسرای باران برای علاقمندان در نظر گرفته شده که در زمینه طراحی مد و لباس هم از مربیان و مدرسین دانشگاه آبیک استفاده خواهیم کرد که فضای مناسبی در این زمینه داریم و می توانیم مربیان را به ادارات دیگر در صورت درخواست اعزام کنیم.

وی افزود: در نظر داریم در روستاها و مناطق کم برخوردار شهر و در محلات از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استفاده کنیم تا فعال شوند، استعدادیابی را در برنامه قرار داده ایم تا به جوانان و نوجوانان شخصیت هنری و فرهنگی ببخشیم و آنها را به خودباوری برسانیم؛  از سویی این آمادگی وجود دارد که با همکاری آموزش و پرورش اردوهای مشترک و برنامه های مختلف برای جامعه هدف برگزار کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1284442

مهمترین اخبار ایران و جهان: