نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 15:25

سبک زندگی تان را ایرانی و اسلامی کنید

رشت- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان گفت: جوانان سبک زندگیشان را ایرانی و اسلامی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امیر چهری ظهر شنبه در مراسم جشن وصال ویژه ازدواج دانشجویی در دانشگاه پیام نور رشت، اظهار کرد: ازدواج آسان و ساده باید بواسطه دانشگاه‌ها، در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه شود.

وی به تشریح راز موفقیت در زندگی و دوام و قوام خانواده پرداخت و افزود: احترام متقابل از سوی زوجین یکی از زیباترین ویژگی‌های سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان با بیان اینکه احترام متقابل کلید اول بقای خانواده است، گفت: حفظ رفتارهای محبت آمیز اوایل ازدواج تا پایان زندگی مشترک استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام چهری، گفتمان محوری را راهکار دیگر تداوم بخشی بنیان خانواده برشمرد و بیان کرد: زوجین زمان گفتگو با یکدیگر و در میان گذاشتن مشکلات و مسائل خانواده را بیشتر کنند تا بسیاری از مشکلات کوچک، تبدیل به چالش بزرگ نشود.

وی با اشاره به اهمیت تفریح سالم در کنار خانواده، افزود: انجام تفریح سالم و حفظ تعادل کار و زندگی از راز و رمزهای مهم تحکیم بخشی خانواده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان با بیان اینکه سبک زندگی تان را اسلامی کنید، گفت: توجه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی موجب دوام و قوام خانواده می‌شود.

چهری با تاکید بر لزوم احترام به خانواده زوجین از سوی افراد، اضافه کرد: احترام خانواده‌ها از سوی زوجین موجب زیباتر شدن زندگی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت زندگی شاد و با نشاط، افزود: داشتن حُسن خلق و شاد زیستن در کنار تلاطم مشکلات و چالش‌ها، قوام بخش زندگی می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان اضافه کرد: درک نیازهای یکدیگر، عیب پوشی و مدیریت اختلافات رموز ماندگاری یک خانواده موفق است.

چهری با تاکید بر لزوم تقویت ارتباطات عاطفی زوجین در طول زندگی، بیان کرد: تقویت و استمرار ارتباط عاطفی زوجین تحکیم بخش بنیان خانواده می‌شود.

دانشگاه‌ها پیش قراولان ترویج ازدواج آسان هستند

«مهرداد توکلی راد» رئیس دانشگاه پیام نور گیلان در این همایش، اظهار کرد: دانشگاه‌ها پیش قراولان ترویج ازدواج آسان هستند و باید در این بخش مؤثرتر فعالیت کنند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ ازدواج آسان و ساده در جامعه، افزود: دین اسلام به ازدواج آسان و آسمانی تاکید و توصیه ویژه داشته و باید این سبک زندگی در جامعه نهادینه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322142

مهمترین اخبار ایران و جهان: