نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 20:29

بخش خصوص نیازمند ثبات اقتصادی است

گرگان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: بخش خصوصی برای پایداری در تجارت و سودآوری کشور نیازمند ثبات اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهنوی عصر پنج شنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان، اظهار کرد: متأسفانه گلستان علی رغم هم مرز بودن با ترکمنستان که یکی از بهترین بازارهای صادراتی است را در کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، از دست داده است.

وی افزود: با پیگیری‌های مجدانه ای که صورت گرفت مسیر ترانزیت زمینی به این کشور بازگشایی شد اما تجارت چمدانی هنوز مجوز دریافت نکرده است.

دهنوی افزود: گلستان ظرفیت‌های توسعه‌ای زیادی دارد که سال‌ها مغفول مانده و توجهی به ایجاد زیر ساخت‌ها برای بهره برداری از این ظرفیت‌ها نشده است.

وی ادامه داد: به رغم وجود تشدید تحریم‌ها اما دولت سیزدهم همچنان در عرصه توسعه تجارت خارجی در حال مذاکره با کشورها است که این تلاش‌ها قطعاً ره آورد خوبی برای تجار و صادر کننده ها خواهد داشت.

معاون امور اقتصادی استاندار گفت: چند گانگی در تصمیم گیری ها تجار را دچار مشکل کرد، برای حل این مساله، بهتر شدن روند صادرات و حل مشکل تعهد ارزی باید گام‌های بلندتری از سوی دولت برداشته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1357242

مهمترین اخبار ایران و جهان: