نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 17:05

بازه زمانی جذب اعضای هیات‌ علمی تسریع می شود

رئیس مرکز جذب وزارت علوم از تسریع بازه زمانی جذب اعضای هیات‌ علمی خبرداد و گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که به محض فراخوان جذب، دانشگاه ها افراد شرکت کننده را غربالگری علمی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم محمد خلج امیرحسینی رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در نشست روسای دانشگاه های منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: بسیاری از دانش‌آموختگان متقاضی جذب هستند لذا از طریق فرایند جذب با رویکرد دقت و سرعت تلاش می شود تا بهترین های علمی، فرهنگی و اجتماعی در رقابت عادلانه برگزیده شوند.

وی تصریح کرد: تمهیداتی اندیشیده شده تا با کار جهادی، به محض فراخوان جذب، دانشگاه ها افراد شرکت کننده را غربالگری علمی کنند و مصاحبه عمومی و سپس امور هیات اجرایی نیز انجام گیرد.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا کارگاه های مختلفی برای جذب افراد شایسته فعال شوند و پس از انجام امور علمی، عمومی و اجرایی، تلاش شود تا پرونده‌های بدون مشکل در بازه ای سه ماهه از طریق مرکز جذب تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: با توجه به علاقه‌مندی بسیاری از دانش‌آموختگان به جذب در دانشگاهها و نیز آثار علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاهها در توسعه کشور، بازه زمانی جذب اعضای هیات‌ علمی تسریع می‌شود.

خلج امیرحسینی افزود: به منظور تسریع در فرایند جذب اعضای هیات‌ علمی، دانشگاه‌ها با برنامه ریزی فشرده و منظم و بدون نقص، با کارشناسان خبره، تقویت دبیرخانه ها و فعال شدن دبیران جذب امور را پیش ببرند.

وی اظهار داشت: هم اینک با مساعدت دولت سیزدهم فرصتی طلایی ایجاد شده تا افرادی عالی در تراز جمهوری اسلامی جذب هیات‌ علمی دانشگاه ها شوند و در این مسیر در بخش علوم انسانی شاخص، علامه شهید آیت الله مطهری و در رشته های فنی و مهندسی شاخص شهید دکتر چمران است.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: به برکت انقلاب اسلامی و آزادی بیان، استادان دانشگاهها نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارند و اگر استادانی نیز بر خلاف چهارچوب اسلام، انقلاب و مبانی امام (ره) و رهبر انقلاب حرکت کنند، با دشمن همسویی کرده اند.

خلج امیرحسینی با بیان اینکه امام و رهبر انقلاب، ویژگی های اساتید تراز انقلاب را بیان کرده اند، افزود: جذب اساتید برای جمهوری اسلامی اهمیت فراوانی دارد، ما می خواهیم استادان در حوزه های علم، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و سیاست کشور نقش آفرین باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275586

مهمترین اخبار ایران و جهان: