نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 14:12

امام جمعه ایلام: مردم به آمار اشتغال در استان ایلام اعتماد ندارد

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مردم به آمار اشتغال اعتماد ندارند گفت: کسی که متولی آمار است شفاف سازی کند که بر چه مبنایی این آمار را ارائه داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ا‌یلام، امروز حجت الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار امام جمعه ایلام در نشست با جمعی از بسیج اساتید و نخبگان دانشگاهی گفت: زمانی که ما می‌گوییم در استان ایلام چند برابر سقف ابلاغی اشتغال ایجاد شده است مسئولین باید به درستی شفاف سازی کنند، چرا که مردم به این آمارها اعتماد ندارند، مردم می گویند این اشتغال کجاست؟

وی افزود: وقتی برای ۱۷ هزار نفر در استان ایلام اشتغالزایی شده باید دید در مقابل نیز چند هزار نفر بیکار داریم، اشتغالزایی باید چشمگیر باشد. 

امام جمعه ایلام گفت: مبنای آمار اشتغال چیست؟ زمانی می‌گفتند مبنای آمار این است که اگر جوانی دو ساعت کار داشته باشد، شاغل است و شغل ایجاد شده است، یعنی اگر مثلاً دانشجویی در هفته ای دو ساعت به مغازه پدرش برود این یک شغل است. 

وی ادامه داد: در ایلام باید عنوان شود این ۱۷ هزار شغل در ایلام بر چه مبنایی بوده است، بالاترین سرمایه ما اعتماد مردم به مسئولین نظام است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: کسی که متولی آمار هست و آمار می دهد بیاید بحث کند که بر چه مبنایی این آمار ارائه داده می شود. 

حجت الاسلام و المسلمین کریمی‌‌تبار گفت: بایستی جوان دغدغه مندی که می‌خواهد ازدواج کند برایش ایجاد شغل شود. 

گفتنی است در این نشست تعدادی از اساتید و نخبگان دانشگاهی نسبت به آمار ارائه شده اشتغال در ایلام گلایه مند بودند خواستار شفاف سازی شدند.

پایان پیام 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1241786

مهمترین اخبار ایران و جهان: