نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 02:12

سرمربی تیم ملی بانوان چه زمانی مشخص می‌شود؟/ پاکدل: با چند کشور برای دیدارهای تدارکاتی رایزنی کردیم

رئیس فدراسیون هندبال کشورمان گفت: با تیم‌هایی که در منطقه صاحب سبک در هندبال بانوان هستند رایزنی می‌کنیم تا بتوانیم چه در خارج از کشور و چه در داخل اردوی مشترک و دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم.

علیرضا پاکدل در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت تیم ملی هندبال بانوان و زمان آغاز اردوهای ملی پوشان برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: لیگ برتر هندبال بانوان هفته گذشته به پایان رسید و خوشبختانه در بحث آمادگی بازیکنان تیم ملی شرایط بسیار خوبی داریم. چون اگر لیگ بانوان اسفندماه به پایان می‌رسید عملا در این سه ماه با توجه نداشتن مسابقات و تمرینات دچار مشکل می‌شدیم. اما باتوجه به اینکه لیگ تنها یک هفته است که به پایان رسیده بازیکنان نیاز به ریکاوری دارند. بازیکنان چند هفته ای استراحت خواهند کرد و در این مدت هم در خصوص کادر فنی تیم ملی هندبال بانوان و تغییرات احتمالی که صورت خواهد گرفت تصمیم گیری می‌کنیم.

وی افزود: اردوهای تیم ملی بعد از چند هفته استراحت و مشخص شدن کادر فنی تیم ملی برگزار خواهد شد. هرچند ۱۰ روز پیش با اعزام تیم ملی هندبال بانوان به مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو موافقت شد اما باید با سرعت بیشتری کارهای مربوط به تیم ملی بانوان را پیگیری کنیم. ما پیش‌بینی می‌کردیم که تیم ملی بانوان در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور داشته باشد اما چون قطعی نشده بود، به همین خاطر هم در خصوص اردوها و کادر فنی خیلی جدی ورود نکرده بودیم. در حال حاضر که حضورشان مشخص شده کارهای تیم ملی را باید پیش ببریم تا عقب نمانیم. 

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون گزینه خارجی برای تیم ملی بانوان در نظر دارد یا خیر گفت: برای تیم ملی گزینه خارجی در نظر نداریم و می‌خواهیم از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم. در این چند هفته تمام سعی خودمان را می‌کنیم تا هرچه سریعتر تکلیف نیمکت تیم ملی هندبال بانوان را مشخص کنیم.

پاکدل در خصوص اردوی برون مرزی و دیدارهای تدارکاتی تیم ملی بانوان عنوان کرد: از چند روز گذشته تلاش‌های خودمان را آغاز کردیم و با تیم‌هایی که در منطقه صاحب سبک در هندبال بانوان هستند رایزنی می‌کنیم تا بتوانیم چه در خارج از کشور و چه در داخل اردوی مشترک و دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم. روسیه، آذربایجان و ترکیه از جمله کشوهایی هستند که با آن ها درحال مذاکره هستیم. ضمن اینکه باید به این موضوع توجه داشته باشیم که زمان تورنمنت بازی‌های آسیایی هانگژو در تقویم فدراسیون جهانی ثبت نشده است و مانند فوتبال روزهای ملی هندبال نیست. با برنامه ریزی فدراسیون‌های اروپایی همخوانی ندارد و به همین دلیل کارمان کمی سخت است. نه تنها بانوان بلکه تیم ملی آقایان هم پیش از بازی‌های آسیایی هانگژو با مشکلاتی مواجه است اما تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد و امیدواریم منجر به نتیجه شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1232042

مهمترین اخبار ایران و جهان: