نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 08:14

برگزاری جشنواره پند وپنت در دهه ولایت در میناب

دبیر هفتمین جشنواره پند و پنت گفت: این جشنواره در دهه ولایت و بین اعیاد قربان تا غدیر و در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ تیر ماه در سالن نمایش فرهنگسرای شهرستان میناب برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، حبیب الله ناصری دبیر هفتمین جشنواره کمدی پند و پنت شهرستان میناب صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:این جشنواره  در سال های گذشته با نام جشنواره ققنوس اجرا می شد که بنا بر تصمیمات شورای سیاستگزاری جشنواره و نظر جمعی پیشکسوتان و سایر  هنرمندان  نام این جشنواره از ققنوس به پند و پنت تغییر کرد.

وی افزود: به دلیل اینکه نام جدید این جشنواره با اجرای کمدی و طنز مرتبط تر است، این جشنواره در شهرستان میناب از این پس با این نام اجرا خواهد شد و با توجه به اینکه که در زمان وقوع  دو ساله بیماری کرونا این جشنواره برگزار نشد و استقبال مردمی را هم در آن زمان به همراه داشت، نسبت به برگزاری این جشنواره  در سال جاری برای اجرای اثرات طنز هنرمندان این جشنواره برگزار می شود.

دبیر هفتمین دوره جشنواره کمدی پند و پنت با اشاره به اجرای ماهیت طنز گفت: وقتی مردم حقایق تلخ و شیرین خود را از زبان طنز مشاهده می کنند علاوه بر اینکه لحظات مفرحی را  می گذرانند برخی از حقایق اطراف خود را با این  شیوه خواهند دید که مخاطب را به سمت خود جذب می کند.

ناصری  با بیان اینکه برای برون رفت اتفاقات تلخ از اذهان مردم و اجتماع از زمان بیماری کرونا تا کنون نیازمند تزریق شادی و نشاط است، عنوان کرد: زنده نگه داشتن امید در روحیات مردم نیازمند اجرای برنامه های شاد است که براین باور هستیم که با اجرای این جشنواره می توان  شور و نشاط را در دل مردم به وجود آورد و در کنار آن از تولید کنندگان نمایش های طنز و کمدی هم حمایت کرد.

وی تصریح کرد: گروهای کمدی زیادی در سطح  روستاها و شهر میناب فعال هستند که به صورت مستمر فعالیت می کنند و برگزاری این جشنواره سبب می شود آنها در مجامع دیگر هم دیده شوند.

خاطره گویی طنز دفاع مقدس

دبیر هفتمین دوره جشنوره پند و پنت با بیان اینکه بخش جدیدی را در این دوره از جشنواره به بخش های دیگر اضافه کرده ایم، گفت: در سالهای گذشته ما در جشنواره نمایش صحنه ای و استندآپ کمدی  را داشتیم که در هفتمین دوره این جشنواره خاطره گویی طنز دفاع مقدس هم اضافه شده است که علت آن هم دعوت از راویان و رزمندگان هشت سال دفاع  از شهرستان و از سطح استان  برای روایت دفاع مقدس به مردم و قشر نوجوان است.

ناصری گفت: راویان دفاع مقدس از شهرستانهای میناب، رودان و بندرعباس و دیگر شهرهای استان شناسایی شده اند که از آنها برای حضور در جشنواره دعوت خواهد شد، این بخش از جشنواره به صورت غیر رقابتی برگزار می شود که در پایان جشنواره از آنها تجلیل خواهد شد.

دبیر هفتمین دوره جشنواره پند و پنت عنوان کرد: فراخوان برگزاری این جشنواره در اردیبهشت ماه منتشر شد که با توجه به مهیا نشدن شرایط برای استانی و یا ملی برگزار کردن این جشنواره چند گروه را به عنوان میهمان از سایرنقاط استان دعوت کرده ایم تا شاهد هنرنمایی این گروهای هنری هم باشیم.

وی افزود: پس از انتشار فراخوان این جشنواره استقبال خوبی از برگزاری این جشنواره از طرف گروههای هنری در سطح روستا و شهر میناب شد که در این راستا ۱۳ اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از میان این اثرات ۱۱ اثر نمایشی توسط تیم داوری این جشنواره بازخوانی و انتخاب شد.

ناصری گفت: داوران این جشنواره پس از بازبینی اثرات انتخاب شده، گروهای هنری انتخاب شده را برای شرکت در مرحله نهایی و اجرای نمایش در جشنواره معرفی می کنند.

دبیر جشنواره پند و پنت اظهار داشت: این جشنواره در دهه ولایت و بین اعیاد قربان تا غدیر و در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ تیر ماه  در سالن نمایش فرهنگسرای شهرستان میناب برگزار می شود.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1251442

مهمترین اخبار ایران و جهان: