نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 10:45

۶۰ درصد زنان دچار چاقی هستند

دکترای تخصصی تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد زنان دچار چاقی هستند، گفت: در سال‌های اخیر معضل چاقی به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدیدکننده سلامتی معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سیاوش فاضلیان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: چاقی یک اختلال پیچیده تنظیم اشتها و متابولیسم انرژی بوده و به معنای افزایش شدید چربی به نسبت وزن بدون چربی است.

دکترای تخصصی تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد زنان دچار چاقی هستند، بیان کرد: اضافه وزن درصد ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر را بالا می‌برد.

فاضلیان بر ضرورت کاهش میزان بروز چاقی در کودکان تاکید کرد و افزود: بخش مهمی از این امر با آموزش مادران تحقق می‌یابد.

وی آنتروپومتریکی، ضخامت چین پوستی، وزن‌سنجی زیر آب، مقاومت بیوالکتریکی و برآورد جذب اشعه ایکس را از جمله روش‌های ارزیابی و تشخیص چاقی عنوان کرد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر معضل چاقی به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدیدکننده سلامتی معرفی شده است.

دکترای تخصصی تغذیه و رژیم‌درمانی، ژنتیک، عوامل محیطی و سبک زندگی، بیماری‌ها، داروها، اختلالات عصبی و مشکلات روانی را علل بروز چاقی دانست و تشریح کرد: بسیاری از داروها مانند داروهای ضد بارداری، کورتون و داروهای ضد افسردگی که با ایجاد خواب‌آلودگی و بی‌تحرکی منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شوند، در افزایش وزن فرد نقش دارند.

فاضلیان با اشاره به اینکه اختلالات هورمونی تعادل متابولیکی بدن را به هم زده و یکی از عوارض خود را با چاقی نشان می‌دهند، اضافه کرد: هایپوتیروئید، اختلالات عصبی ـ عضلانی و بیماری‌های استخوان و مفاصل به صورت غیرمستقیم و از طریق کاهش فعالیت باعث چاقی می‌شوند.

وی در خصوص مصرف مولتی‌ویتامین مینرال برای لاغری و کاهش وزن، گفت: طبق مطالعات، مصرف مولتی‌ویتامین‌ها منجر به شکستن توقف وزنی می‌شود.

دکترای تخصصی تغذیه و رژیم‌درمانی توضیح داد: افرادی که در کنار رعایت رژیم غذایی کم‌کالری و ورزش از مکمل‌های مولتی‌ویتامین مینرال نیز استفاده می‌کنند نسبت به افرادی که فقط رژیم غذایی را رعایت می‌کنند، کاهش وزن بیشتری خواهند داشت.

فاضلیان افزود: مصرف مولتی‌ویتامین‌های مینرال نه تنها مانع افزایش وزن می‌شود بلکه به کاهش وزن و لاغری نیز کمک می‌کند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1006942

مهمترین اخبار ایران و جهان: