نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 15:50

عملیات زیرساختی در مرز تمرچین آغاز شد

ارومیه - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی از آغاز عملیات زیرساختی با هدف توسعه کیفی خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) در پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر خبر داد.

پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال برای دومین سال متوالی استان آذربایجان غربی و مشخصاً پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر میزبان عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) خواهد بود و در این راستا از هم اکنون عملیات‌های زیرساختی جهت تردد سهل زوار سالار شهیدان آغاز شده است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تسهیل در رفت و آمد مسافرین در مسیر منتهی به ورودی پایانه است که در همین راستا عملیات ساماندهی ورودی مرز با همکاری شهرداری پیرانشهر جهت جلوگیری از اجتماع تاکسی مرزی و سواری‌های متفرقه در قسمت ورود و خروج مسافری، هدایت آب‌های سطحی محوطه و جلوگیری از پخش آن در مسیر، جلوگیری از انباشت نخاله و زباله در ورودی مرز به عنوان اولین محل ورود زائرین حسینی اجرایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در همین راستا ۹۰۰ تن خاکبرداری در ورودی مرز، ۵۰۰ متر جدول کشی در این محوطه و ۳۰۰ متر مربع از رفوژ میانی ورودی پلاک کوبی شده است.

آرامون گفت: روکش آسفالت محوطه داخلی پایانه، اورهال آب سرد کن‌ها و سرویس‌های بهداشتی، و گیت های گذرنامه نیز در چند روز اخیر آغاز خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167242

مهمترین اخبار ایران و جهان: