نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 10:45

پوشش سنتی اقوام در جشنواره ملی مد و لباس البرز احیا می‌شود

کرج- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: پوشش سنتی اقوام به عنوان میراث ناملموس در جشنواره ملی مد و لباس البرز احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جابری‌انصاری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پوشش سنتی اقوام به عنوان میراث ناملموس در جشنواره ملی مد و لباس البرز احیا می‌شود.

وی بیان کرد: پوشش در فرهنگ ما بعنوان بخشی از میراث ناملموس بشمار می‌رود و احیا لباس‌های بومی و محلی در اجتماع با الگوهای اسلامی می‌تواند تجلی از وحدت اقوام نیز باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: استان البرز نماد وحدت اقوام ملی است و در این استان بدنبال ایجاد بسترها و زمینه‌های باز معرفی و انعکاس این تنوع فرهنگی در پوشش ایرانی اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه از استان‌های سراسر کشور برای حضور در این رویداد ملی متقاضی داریم، بیان کرد: در جشنواره ملی مد و لباس اسلامی استان البرز پوشاک اقوام ایرانی با رویکرد تقویت هویت ایرانی – اسلامی معرفی خواهد شد.

رئیس جشنواره ملی مد و لباس در استان البرز خاطرنشان کرد: در کنار پوشش اقوام برای بخش عفاف و حجاب نیز برنامه ویژه ای داریم.

جابری‌انصاری از اختصاص غرفه‌هایی از ویترین ملی به بخش عفاف و حجاب در این جشنواره خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌هایی برای حضور فعالان عرصه حجاب در دستور کار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، از فعالان عرصه عفاف و حجاب خواست تا پیشنهادهای خود را در خصوص فعال‌تر شدن این حوزه ارائه کنند.

با صدور فراخوان جشنواره از سراسر استان‌های کشور شامل ایلام، گیلان، یزد و.. در خواست حضور در این رویداد ملی ثبت شده است.

وی افزود: در مرحله بررسی آثار ارسالی قرار داریم و به زودی جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز متذکر شد: علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره تا ۲۰ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا نمونه کارهای خود را در زمینه پوشش اسلامی و اجتماع با رویکرد احیای طرح‌های سنتی به دبیرخانه جشنواره از طریق آدرس [email protected] ارسال کنند.

جشنواره ملی مد و لباس اسلامی استان البرز با رویکرد معرفی پوشاک عفیفانه و الگوهای پوشش اقوام خردادماه سالجاری به میزبانی استان البرز برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171386

مهمترین اخبار ایران و جهان: