نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 18:29

وجود ۴۶۰ طرح ناتمام ورزشی در استان فارس

شیراز- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس از وجود ۴۶۰ پروژه ورزشی نا تمام در استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی سرفراز شکوهی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از ۴۶۰ طرح ناتمام ورزشی در استان فارس وجود دارد این در حالی است که تمامی این طرح‌های عمرانی -ورزشی تعیین تکلیف شده و در تلاش بوده تا اعتبارات لازم این طرح‌ها از طریق دولت و بخش خصوصی تأمین شود.

وی اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان فارس منابع درآمدی مختلفی برای فعالیت‌های عمرانی داشته با این حال بودجه‌های تخصیص یافته به طرح‌های عمرانی -ورزشی استان تأمین کننده نیاز فارس برای تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها نیست.

او در خصوص واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی نیز خاطرنشان کرد: بر اساس قانون باید اماکن ورزشی به بخش خصوصی که شامل افراد حقیقی یا هیأت‌های ورزشی شده واگذار شود از این رو برنامه‌ریزی برای واگذاری این مکان‌ها از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان و سامانه دولت در حال انجام است.

شکوهی اضافه کرد: برخی از افراد در شیراز سال‌ها است به صورت خانوادگی نسبت به مدیریت اماکن ورزشی اقدام کرده‌اند از این رو در تلاش بوده تا نسبت به ساماندهی اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان فارس اقدام کرده تا اقتصاد هیأت‌های ورزشی استان تقویت شود.

وی در خصوص سرانه ورزشی استان نیز متذکر شد: سرانه فضاهای ورزشی تحت مدیریت ورزش و جوانان فارس از بسیاری از ادارت استان کمتر بوده و سرانه ورزشی در استان تنها ۲۴ سانتی متر به ازای هر فرد در فارس است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس در خصوص بودجه مورد نیاز برای اصلاح چمن در ورزشگاه حافظیه نیز بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته زمین چمن ورزشگاه حافظیه نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا بتوان آن را اصلاح کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366742

مهمترین اخبار ایران و جهان: